УКЛАДАЦЬКА ПРОГРАМА ДЛЯ ГУРТКА

«Вправні пальчики» (паперопластика)

Керівник гуртка Бордюг Л.А.

 ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 

Актуальним завданням сучасної дошкільної освіти є розвиток творчого, нестандартного просторового мислення та застосування його у практичній діяльності.

Відвідування гуртка з паперопластики «Вправні пальчики» дає широкі можливості для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, зокрема уміння уявляти, фантазувати, розвивати конструктивне мислення,  рухову та зорову пам'ять, дрібну моторику пальців рук. Діти вчаться знаходити кольорове вирішення, дотримуватися послідовності в створенні виробу, проявляючи оригінальність та акуратність.

Паперопластика – це конструювання об’ємних та напівоб’ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації. А саме: складання, скручування, згинання, вирізування, прорізування, гофрування, склеювання тощо.

Метою роботи гуртка «Вправні пальчики» є формування компетентності особистості у процесі створення виробів із паперу.

Завдання гуртка «Вправні пальчики»:

1. Оволодіння знаннями про папір, його виробництво, види, властивості, способи конструювання з паперу.

 2. Формування вмінь і навичок роботи з папером; виготовлення виробів  у різних техніках, застосування основних прийомів роботи.

 3. Формування творчої особистості, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток, задоволення потреби особистості у творчій самореалізації.

 4. Виховання культури праці; формування дружніх стосунків у дитячому колективі, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги.

Використання техніки паперопластики, орігамі, елементів витинанки на заняттях гуртка «Вправні пальчики» удосконалює естетичний смак у дітей. У малюків розвивається відчуття прекрасного, підтримується творчий початок у діяльності дитини. Чим раніше діти будуть залучені до цього процесу, тим легше вони в подальшому житті будуть стверджуватися як особистість, проявляючи творчий індивідуальний потенціал.

 

Орієнтовний план  роботи гуртка «Вправні пальчики»

 

 
№ з/п
 
Тема
Кількість годин
1.
Бесіда про папір. Історія його винайдення. Способи виготовлення, види паперу та обробка.
1
2.
Знайомство з технікою орігамі. «Осінні листочки в вазі».
3
3.
Орігамі «Пташка».
1
4.
Знайомство з технікою паперопластики. «Коробочка з сюрпризом».
1
5.
Аплікація з гофрованого паперу «Айстри в квітнику».
2
6.
Рвана аплікація «Чарівна осінь».
2
7.
Знайомство з технікою квілінг. «Гілка горобини».
4
8.
Орігамі «Теремок» (теремок, мишка, заєць, жабка, лисичка, вовк, ведмідь).
7
9.
Паперопластика «Конверт із загадкою ».
1
10.
Знайомство з технікою витинанки. «Зірочки – іскринки».
2
11.
Квілінг. «Сніжинки».
3
12.
Паперопластика. «Новорічна гірлянда».
2
13.
Витинанки. «Ялинка».
3
14.
Паперопластика. «Сніговик».
2
15.
Квілінг. «Новорічні та різдвяні фантазії».
2
16.
Орігамі. «Зайчикова хатка» (хатка, зайчик).
2
17.
Паперопластика. «Картини з паперових кульок».
2
18.
Паперопластика. «Валентинка».
2
19.
Паперопластика. «Паперовий Морський Флот».
2
20.
Квілінг. «Вітальні листівки».
2
21.
Паперопластика + квілінг. «Серветка для мами».
2
22.
Квілінг. «Гілочка мімози».
2
23.
Витинанки. «Великодні мотиви».
2
24.
Паперопластика + квілінг. Композиція «Весняний луг».
2
25.
Рвана аплікація «Метелики».
1
26.
Квілінг «Кульбабки у траві».
2
27.
Квілінг «Квітуча яблуня».
2
28.
Орігамі «Пташка».
1
29.
Квілінг «Журавлик».
2
30.
Паперопластика + квілінг + орігамі «Сонце і сонечко семикрапкове».
2
Всього:
64

 

Прогнозований результат

Виконання даної програми дасть можливість:

 1.  Оволодіти знаннями про папір, історію його винайдення, способи виготовлення, властивості та види обробки.

2.  Розвинути природні задатки, загальні та спеціальні здібності дитини.

 3.  Розвивати впевненість у своїх силах, у можливості досягти успіху, фантазію, образне мислення.

 4.  Використовувати основні техніки роботи з папером: паперопластики, витинанки, орігамі, квілінг.

 5.  Застосовувати одержані знання та вміння в різних видах діяльності.

 6.  Дотримуватися акуратності, чіткості при виконанні робіт.

 7.  Сприяти формуванню у дошкільників вміння діяти в колективі, допомагати одне одному.

 8.  Сприяти розвитку художнього смаку та емоційної сфери дитини.

 9.  Сформувати позитивні форми поведінки та спілкування.

 10.  Виховувати впевненість у своїх силах, у можливості досягнути успіху, розвивати фантазію, образне мислення.

 

Використана література:

 1.  Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України; науковий редактор та упорядник О.Л. Кононко. – Київ: «Світоч», 2008.

2.  Давидюк Н. Керівнику гуртка, студії, творчого об’єднання /

 3.  Н. Давидюн. – Рівне: РОІППО, 2009.

 4.  Комарова Т. Методика обучения изобразительной деятельности и конструированию. – М., 1991.

 5.  Коппалова Н.М. Гурткова робота з аплікації та орігамі. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 80с.

 6.  Провознюк Г.Т. Краса виховує творчість. Методичний посібник. – Тернопіль: Мальва – ОСО, 210. – 260с.

 7. Черныш И. Удивительная бумага. – М.: АСТ – Пресс, 2000. – С. 6-11; 20-83.