Конспект

заняття з фізичного виховання

в ІІ-й молодшій групі на тему:

Ми малята спритні й дужі, ні до кого не байдужі

                                    Мета:

  • Розвивати спритність, уміння орієнтуватись у просторі, чуття рівноваги.
  • Виховувати взаємодопомогу, доброзичливість, увагу та сміливість.
  • Вправляти дітей у ходьбі по обмеженій площині, підстрибуванні на місці, пролізанні під дугами.
  • Привчати виконувати вправи імітаційного характеру, узгоджувати власні рухи з рухами дітей та дорослого, діяти разом.
  • Викликати інтерес та бажання виконувати ігрові вправи.

Обладнання:

  • «Доріжка здоров’я»;
  • квіти;
  • гриби;
  • іграшки: зайці, мишка;
  • кошик з яблуками;
  • картонні грибочки двох видів для кожної дитини;
  • ляльки (дід, баба);
  • картонні хмаринки;
  • аудіоапаратура.

 

Хід заняття:

  1. Вступна частина

Ось - вузька доріжка,

В нас веселі ніжки.

На вузьку доріжку

Стають наші ніжки.

(Діти стають на «доріжку здоров'я» і проходять одне за одним)

- Крокуємо і говоримо:         

Ніженьки крокують

Діточки рахують:

Раз, два, раз, два

Біля стежечки трава.

Мишеняток тут нора.

(Діти стають в коло)

Мишенята дружно грають,

Швидко бігають, стрибають

Побіжімо, дітки, з ними

З мишенятами малими.

(Діти оббігають іграшкових мишенят у траві і переходять на повільну ходьбу з поворотами тулуба вправо, вліво)

Далі крокуємо,

Весело рахуємо:

Раз - береза, два - ялина

Три - красуня-горобина,

А чотири - красень-дуб,

Зупинились діти тут.

(Діти стають обличчям у коло)

У кущах зайці дрімають,

Бо хатиноньки не мають.

Побудуємо хатку їм

Сірим зайчикам малим.

(Діти присідають, заглядають під куща, де сидять іграшки-зайці, підводяться, піднімають руки вгору)

                       Вправа на врегулювання дихання.

  1. Загально-розвивальні вправи

- А який збудуємо дім нашим зайчикам малим?

- Отакий високий, отакий широкий.

В.п. – о.с. 1-2 - підняти руки через сторони вгору

Повт. 4 р.

- Молоточки туки-туки, дуже вправні наші руки,

- Стуки, стуки молоток, забиваємо гвіздок.

В.п. - ноги на ширині плечей, руки внизу.

1 - присісти

2-3 — постукати кулачками по підлозі

повт.4 р.

- Дім зайцям побудували. З цегли піч їм змурували

- Нарубаймо зараз дров, хай горить в печі вогонь.

В.п. - ноги на ширині плечей, руки внизу.

1 – присісти

2-3 – постукати кулачками по підлозі.

повтор. 4 р.

- Дім зайцям побудували. З цегли піч їм змурували.

- Нарубаймо зараз дров, хай горить в печі вогонь.

В.п. – ноги на ширині плечей, руки складені в замок

1 - підняти руки вгору

2-3 - нахилитися вперед, імітуючи рубання дров

повт. 4-5 разів

- Після праці потяглися, потім нахилились,

- Ще разочок потяглися, знову нахилились.

Вправа на відновлення дихання повторюється 3-4 рази.

- До побачення зайці, будьте всі здорові!

- Відпочили трохи ми, далі йти готові.

Довільна ходьба з нахилами та присіданнями – імітація «збирання грибів» (виконується упродовж однієї хвилини)

Дощ пройшов – і у лісочку

Всюди виросли грибочки,

Помандруймо у лісок,

Зберемо їх в козубок!

Дістаємо і показуємо малятам картонні або іграшкові грибочки.

- Погляньте, діти, які виросли після дощику грибки – опеньки та боровики!

Рухлива гра «Гриби»

-              Малята, давайте пригадаємо пісеньку:

Диби-Диби-диби-би,

Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки

В неділю раненько.

(Дорослий ставить посеред зали ляльки діда та бабусі, а потім роздав кожній дитині по одному грибочку.)

- Давайте допоможемо бабусі зібрати грибки-боровики, а дідусеві — опеньки.

Діти в супроводі аудіозапису дитячої народної пісеньки «Диби-диби» (або будь-якої іншої жвавої мелодії) повільно йдуть по колу, тримаючи в руках грибочки. Коли музика стихає, діти повинні швидко зібратися в дві купки: ті малята, у яких в руках боровики, -збираються купкою біля бабусі, а ті, у кого опеньки, - біля дідуся.

Гра повторюється 3 рази. У ході гри іграшки можна міняти місцями.

Гра «Дострибни до хмарки!»

Розійшовся дощ, полоще,

Цілий день хлюпоче дощик,

Ти до хмарки дострибни,

Сіру хмарку прожени!

Педагог тримає гімнастичну палицю, до якої на мотузочці підвішені дві картонні хмарки. Діти попарно підходять до вихователя і підстрибують так, щоб торкнутися долонею імпровізованої хмарки.

  1. Заключна частина

Діти у коло, водять у спокійному темпі хоровод та примовляють слова пісеньки-заклички про дощик.

Ой дощику, поливайчику,

Поливай, поливай.

Поливай, поливай –

Наших діток не чіпай.

IMG 20181123 092033     Пріоритетний напрям освітньо-виховноі роботи у нашому дошкільному навчальному закладі — організація фізкультурно-оздоровчої роботи, що органічно пов’язана з активною руховою діяльністю дітей та має на меті забезпечити оптимальний стан їхнього здоров’я, успішний фізичний розвиток, подо¬лання гіподинамії, формування рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей та формування інтересу до різних видів рухової діяльності.

     Ця робота спрямовується на виявлення резервів повноцінного фізичного розвитку дітей та формування основ здорового способу жит¬тя. Для цього система фізичного виховання ді¬тей володіє багатим арсеналом різноманітних фізкультурно-оздоровчих засобів. Чим різноманітніші засоби вихов¬ного впливу на дітей використовуємо в своїй роботі, тим динамічнішим є перебіг процесу фізично¬го розвитку дошкільнят. 

     Як неоціненний Божий дар сприймаємо ми дітей, покладаючи надії на те, що виростуть вони здоровими, добрими, розумними. Проте за останні роки стан здоров’я дітей в Україні погіршився, що пов’язано з наслідками аварії на ЧАЕС, збільшенням нітратів та радіонуклідів у продуктах харчування, забрудненням морів, річок, повітря. Зросла кількість застудних та інфекційних захворювань, що негативно позначається на фізичному розвиткові дошкільнят.

     У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров'я, виховуються основні риси особистості людини. Міцне здоров’я – важливе підґрунтя успішного всебічного розвитку дитини і розкриття її особистісного потенціалу. Саме тому принцип оздоровчої спрямованості навчально-виховного процесу виокремлюється як один із стратегічних у сучасній системі дошкільної освіти.