ПОЛОЖЕННЯ

Про гурткову роботу в ДНЗ «Пролісок».

 

  1. 1. Загальні положення

1.1. Гурткова робота в закладі дошкільної освіти (далі ДНЗ) є додатковою організаційною формою освітнього процесу.

1.2. Положення про гурткову роботу (далі Положення) розглядається та схвалюється на педагогічній раді та затверджується наказом по ДНЗ.

  1. Мета і завдання гурткової роботи.

2.1. Мета гурткової роботи: - виявлення, підтримка та розвиток обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільного віку; - забезпечення персонального шляху реалізації особистісного потенціалу вихованців; - проектування індивідуального освітнього маршруту дитини; - реалізація інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за одним чи кількома пріоритетними напрямами освітньої діяльності; - реалізація варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти;

  1. Основні напрями і форми діяльності гурткової роботи

3.1. Основні напрями гурткової роботи: - дослідження освітньої ситуації в ДНЗ; - аналіз природних нахилів, здібностей, обдарованості вихованців ДНЗ; - вивчення соціального замовлення батьків; - організація предметно-розвивального середовища для здійснення гурткової роботи, ефективної організації життєдіяльності дітей; - аналіз підвищення якості освіти засобами організації гурткової роботи в ДНЗ.

3.2. Основні форми гурткової роботи: - різновиди форм освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (спеціальні заняття, інтегрована освітня діяльність, ігри, самостійна творчість та індивідуальна робота).

  1. 4. Організація гурткової роботи

4.1. Гурткова робота здійснюється на базі ДНЗ.

4.2. Освітня діяльність в рамках реалізації гурткової роботи здійснюється під час організації життєдіяльності дітей в груповому приміщенні або в спеціально обладнаному приміщенні. 4.3. В приміщенні, в якому здійснюється гурткова робота, створюється предметно-розвивальне середовище для інтенсивного розвитку дітей у відповідності до обраного виду діяльності.

4.4. Зміст гурткової роботи відображають у річному плані роботи та узгоджують із Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.5. Діти, охоплені гуртковою роботою, виявляють добровільне бажання щодо участі в освітній діяльності.

4.6. Гурткова робота проводиться відповідно до програми, затвердженої на засіданні педагогічної ради ДНЗ, плану роботи гуртка (затвердженого директором).

4.7. Час та періодичність проведення різновидів освітньої діяльності в рамках гурткової роботи визначається розкладом роботи гуртка та групи (затверджених наказом директора ДНЗ).

4.8. Наповнюваність груп для гурткової роботи встановлюється директором ДНЗ залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу.

4.9. Ефективність діяльності гуртка оцінюється за результатами контролю з боку адміністрації ДНЗ, моніторинговими даними.

4.10. Керівник гуртка звітує про перебіг гурткової роботи перед педагогічним колективом на педагогічній раді.

4.11. Директор ДНЗ звітує про результати та досягнення гурткової роботи в ДНЗ перед батьківською громадськістю.

  1. Права та обов’язки педагога, який здійснює гурткову роботу (Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 № 665. Лист Міністерства освіти і науки України «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» від 18.09.2014 № 1/9-473.)

5.1. Педагог, який здійснює гурткову роботу зобов’язаний: - планувати, організовувати та здійснювати освітню та організаційно-масову роботу гуртка; - здійснювати набір вихованців до гуртка на основі їх інтересів та потреб; - забезпечувати збереження контингенту, обираючи індивідуальні маршрути розвитку дитини; - виявляти здібності вихованців та сприяти їх розвитку; - надавати практичну допомогу вихованцям в оволодінні вміннями та навичками з обраного виду діяльності; - створювати безпечні умови організації освітньої діяльності; - обирати ефективні форми, методи та засоби освітньої роботи; - надавати кваліфіковану консультаційну та практичну допомогу батькам дітей, які охоплені гуртковою роботою; - брати участь у роботі педагогічної ради ДНЗ; - виконувати посадові інструкції, інструкції з охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку ДНЗ та інші правила, які регламентують діяльність ДНЗ; - постійно підвищувати свій професійний рівень, займатись самоосвітою; - звітувати перед педагогічним колективом про перебіг гурткової роботи у встановлені терміни; - вести необхідну документацію за встановленою формою та забезпечувати її зберігання; - забезпечувати збереження обладнання, устаткування, інвентарю.

5.2. Педагог, який здійснює гурткову роботу має право: - використовувати методики навчання і виховання, програми та посібники відповідно до напряму роботи гуртка; - вносити пропозиції до плану роботи закладу; - приймати участь у створенні відповідних умов здійснення гурткової роботи; - брати участь у методичних об’єднаннях та науково-методичних заходах; - поширювати досвід роботи ДНЗ з гурткової роботи на методичних заходах різного рівня; - публічно презентувати педагогічні ідеї, авторські напрацювання щодо організації гурткової роботи.

  1. Документація .

6.1. Документи, що регулюють діяльність гуртка: - Статут ДНЗ; - наказ про організацію гурткової роботи в ДНЗ; - положення про гурткову роботу (схвалене на педагогічній раді та затверджене наказом по ДНЗ); - робоча навчальна програма гуртка (затверджена на педагогічній раді); - план роботи гуртка на навчальний рік (затверджений на педагогічній раді); - розклад занять (затверджений директором закладу); - список дітей, охоплених гуртковою роботою; - матеріали контролю за якістю та результативністю гурткової роботи; - звітні матеріали гурткової роботи (за звітний період для педагога, який здійснює гурткову роботу; за підсумками навчального року для директора закладу освіти.