Конспект заняття на тему:

Колективна праця в старшій групі «Допоможемо малятам»

     Мета:
* розповісти діткам про шкідливість бруду та пилу;
* виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я;
* виховувати охайність;
* переконати, що чистота – запорука здоров’я;

* розвивати комунікативні здібності дітей, здатність аналізувати, робити припущення;
* збагачувати словник іменниками та прикметниками;
* закріпити порядкову лічбу;
* продовжувати вчити дітей працювати в колективі;
* вправляти у вмінні пропонувати свою допомогу товаришеві;
* виховувати почуття відповідальності за спільну справу, задоволення від успішного виконання роботи.

     Обладнання:

2 розноси; 3 ванночки (миски); 2 мила господарських; мочалки 4-5 штук; фартушки 9 штук; ганчірки. 

Хід заняття

     Привітання:

   Доброго ранку, рідний наш дім!
   Доброго ранку діткам усім!
   Доброго ранку сонечку ясному!
   Доброго ранку садочку прекрасному!

- Діти, погляньте як у нас чисто! Недаремно кажуть: «Чистота – запорука здоров’я» .
- Уявімо, що в нас все брудне і скрізь купи сміття.

     Дидактична гра «Скажи як» (неприємно, брудно, шкідливо, моторошно)

- Діти, а ви слідкуєте за чистотою? – Відповіді дітей.
- Так, і ми з вами завжди миємо свої іграшки, щоб вони були чисті.
- А от малюки ясельної групи не вміють мити самі іграшки.
- І вихователі ясельної групи попросили нас допомогти їм вимити іграшки і ляльковий посуд.
- Зробимо приємне малюкам, допоможемо?
- А як потрібно мити іграшки, хто знає? (спочатку замочити їх у теплій воді з милом, потім прополоскати, а потім витерти).
- Так, діти, саме з милом, бо бруду добре не відмити.

     Вихователь розділяє дітей на групи та призначає хто і яке завдання буде виконувати. Діти одягають фартушки та закочують рукава. Перед початком роботи вихователь закріплює з дітьми правила дотримання, яких підвищує якість праці: треба допомагати один одному, не відволікатися від роботи, виконувати завдання обережно, охайно, не поспішаючи.
     У процесі колективної праці вихователь перевіряє як діти розподілили обов’язки, які складаються взаємини, чи вміло дошкільнята користуються обладнанням.
Поки іграшки мокнуть, діти розгадують загадки:1

Тільки відчує cтрумінь водиці
З рук вислизає, cхуднуть боїться
(Мило)

Хто завжди правду каже?
Який є, такий покаже?
(Дзеркало)

Хто в усіх ходить на голові,
А на нього ніхто не ображається?
(Гребінець)

Він мякий і пухкенький,
Для тільця миленький,
Після водиці мені знадобиться
(Рушник)

Він водичку нам дає, nепла і холодна є.
Будем митися, купатись,
Зубки чистити, вмиватись.
(Кран)

Хоч і є у ній водичка, nа не море це й не річка.
Ми у ній купаємось, від бруду відмиваємось.
(Ванна)

     По закінченню виконання завдання всі діти залучаються до обговорення.
- Діти, а давайте з вами порахуємо скільки іграшок ми помили жовтого кольору. Покажіть цифру.

     Дидактична гра «Скажи скільки?»

- Чому вдалося так швидко і добре впоратися з роботою? – Тому, що працювали дружно, злагоджено.
- Кому з вас допомогли товариші? (Відповіді дітей)
- Я дуже рада, що ви дружно і вправно попрацювали. Думаю, що малюки з групи «Сонечко» теж зрадіють чистим іграшкам.
- Давайте пригадаємо прислів’я та приказки про працю, які ми з вами вивчали:
- Гуртом гарно діло робить. Чого один не зробить – зробимо разом. Без праці робота не робиться. Праця прикрашає людину. Бджола мала, а й та працює. Хто не працює – то й не їсть.
- А ви попрацювали і заробили смачні гостинці – цукерки різнокольорові льодяники.