Програмовий зміст:
- уточнити морально-етичне уявлення дітей про добро і зло;
- навчити дітей виконувати моральні завдання.
- формувати уявлення дітей про моральні якості людини.
- стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник;
- виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами;
- викликати позитивні емоції;
- вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова – компліменти;
- розвивати логічне мислення;
- розвивати дрібну моторику.

Підготовча робота: Читання художніх творів Василя Сухомлинського «Скажи людині: «Доброго дня», «Щоб ти став кращим», «Намисто з чотирма променями», української народної казки «Про добро і зло», проведення дидактичних ігор і вправ «Добре-погано», бесіди з розглядом ілюстрацій «Уроки доброти»

Обладнання і матеріали: гелеві кульки, килимок з зернами, ємність з водою, м’яч, корзина, гумові кулі з борошном, паперова хмаринка, фломастери, серця з тканини, паперові квіти, паперове серце, корзина з подарунками, сюжетні картинки.

Хід заняття
Діти заходять в групу і стають на килимок.

Вихователь: Сонечко встало, прийшов новий день
Любі малята, всім добрий день!
Привітання:
Діти: Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку діткам усім!
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку садочку прекрасному!
Вихователь: сьогодні, малята, до нас завітали гості. То ж привітаймося з ними.
Діти: Група «Калинка» вас щиро вітає! Здоров’я міцного всім Вам бажає!
(У групі під стелею повітряні кульки з листом.)
Вихователь: Малята, погляньте, до нас прилетів лист з країни Доброти від доброї Феї.
Пише, що в її країну потрапив чаклун Злюка та наробив багато шкоди. І вона потребує нашої допомоги. Допоможемо? Не боїтеся? (Відповідь дітей).
Подорож наша незвичайна. То ж і вирушимо ми в країну Доброти не звичайним способом, а на повітряній кулі.
То ж часу не гаймо, на повітряній кулі в подорож вирушаймо! Всі разом скажемо: «1, 2, 3, куля вгору підлети. Донеси нас до хмарок, до сонечка, до зірок. 1, 2, 3, в країну Добра нас перенеси»
( музичний супровід польоту)
Вихователь: Ось і потрапили ми в чарівну країну, де злий чаклун хоче нас з вами випробувати і перевірити чи ми добрі діти чи ні, чи вміємо ми робити добрі справи. А всі наші добрі справи ми складатимемо в корзинку і віддамо її феї Доброти.

Комунікативна діяльність
- Що таке доброта?
- Яких людей ми називаємо добрими, а яких злими?
- Які добрі справи ви знаєте?
- Що сталося б якби в світі не було доброти?
- Що ви відчуваєте, коли вам роблять добро?
Дидактична гра «Оціни вчинок»
(За допомогою сюжетних картинок діти аналізують вчинки та розділяють їх на добрі та погані.)
Вихователь: Добрі вчинки ви знаєте, а чи вмієте їх робити? (Відповідь дітей)
Ось погляньте, квітуча галявина. Злий чаклун розкидав між квітами злі зерна. Нам потрібно ці зерна зібрати, щоб вони не проросли.
Зерна ви скоріш збирайте
Та в мішок мені складайте.
Гра «Збери зернятка»
(Діти збирають зернятка та кладуть у мішечок)
Вихователь: Зібрані зерна від зла у воді омиємо. А щоб проста вода стала чарівною ми будемо промовляти чарівні слова. А які слова ми називаємо чарівними? (Відповіді дітей)
А миючи зерна, промовляйте: «Зло зникає – добро перемагає!» Від добрих чарівних слів зло зникає і зерна стають добрими. І з них проростуть чудові квіти. Давайте покладемо ці зерна в нашу корзинку. Добру справу ми зробили. Зерна ми від зла звільнили.
Вихователь: Ми добре попрацювали, а тепер давайте пограємо. В коло дружно всі ставайте та гру веселу починайте. А щоб гру нам розпочати, треба відповідь вам дати.
Діти, а що буває солодким? (цукерки, шоколад, груша, тортик, тістечка).
А я вам розкажу, що й слова бувають солодкі, теплі і лагідні, добрі та ніжні. Ось, наприклад, можна сказати грубо «Наташка!». А можна лагідно «Наталочка». А ще всі люблять компліменти.
Мовна гра «Скажи лагідно»
Вихователь: М’яч товаришу передай, його лагідно називай і комплімент додавай.
(Звучить музика «Звуки дощу»)

Дидактична гра «Оживи краплинку»
Вихователь: Дивіться, малята! Дощова хмаринка, а ось її краплинки (кульки з борошном)! Краплинки були веселі, але злий чаклун забрав їхні усмішки. Давайте їм допоможемо: зігріємо теплом своїх рук та подаруємо свої посмішки. (Діти формують пласку фігуру та малюють фломастером усмішки). Ось ми й зробили ще одну добру справу. Давайте покладемо краплинки в кошик. Тепер можна трішки відпочити.

  • Фізкультхвилинка «Завжди-ніколи»
  • Чорну злість у собі зберігайте.
  • Допомагайте рідним та друзям.
  • Сперечайтесь т сваріться.
  • Допомагайте стареньким
  • Будьте байдужими, злими
  • Підгодовуйте бездомних тварин
  • Зневажайте інших
  • Поважайте старших.
  • Дбайте про себе та про інших
    (Якщо відповідь «завжди» - діти піднімають руки вгору, якщо «ніколи» - присідають схрещуючи руки)

Вихователь: а ось погляньте, малята, злий Чаклун перетворив добрі дитячі серця на злі. Діти почали робити погані вчинки! А які вчинки ви вважаєте поганими? (Відповіді дітей) Давайте цю злість приберемо та зробимо серця дітей знову добрими й чистими.

Вихователь: Зло з сердець витягайте і серця від зла звільняйте. Чорну злість в торбинку складайте. (Діти висмикують нитки з сердець з тканини.)
Ось ще одну добру справу зробили. Покладемо торбинку в нашу корзинку.
Але це ще не все. Дивіться, ось велике порожнє серце, воно і не добре і не зле – байдуже. А ви добрі діти? Давайте, малята, поділимось із ним своєю добротою. Для цього використаємо чарівні квіти. Добрі чесноти ви називайте і до серця прикріпляйте.
Гра «Наповни порожнє серце»
(Діти прикріпляють квіти до серця, називаючи чесноти доброї людини: любов, радість, доброту, чесність, справедливість, повагу, терпимість, турбота, сміливість, співчуття, ніжність)
Вихователь: Молодці малята! Байдуже серце ми наповнили добротою. Червоне серце – символ добра та любові. Отже добро живе в наших серцях. Ми допомогли Феї доброти і довели злому чаклуну, що ми добрі і вміємо робити добрі вчинки. У народі кажуть: «Роби добро і тобі добре буде».
А чи ви знаєте прислів’я про доброту? (Відповіді дітей)
(«Добре ім’я краще від багатства»; «За добро добром платять»; «Перший крок до добра – не роби зла»; «Все добре переймай, а злого уникай»; «Хто не робить добре людям, той сам себе не любить») Так, добро завжди перемагає зло.
А тепер часу не гаймо, у садочок назад вирушаймо. За мотузочку візьмемо, та в садочок повернемось. 1, 2, 3, чарівна куля, нас в садочок поверни.
Вихователь: Ось ми і в садочку, а що це сталося з нашою корзиною? Та це ж Фея Добра перетворила наші добрі вчинки на подарунки! Із добрих зерен та краплинок утворились чудові квіти, а торбинка наповнилась солодким добром.
Тож спішіть, малята, робити добро!
Лише з добра бере усе початок.
Любі діти, милі діти,
Виростайте, наче квіти!
Виростайте в дружбі й мирі!
На радість всій родині
Та на славу Україні!
Квіти візьміть, нашим гостям подаріть, та не забудьте посміхнутись! (Діти дарують кожному з гостей квіти. Звучить музика. Вихователь пригощає дітей солодощами.)

Автори заняття: Зборовська О.В., Коваль О.С., Бобкова Н.Г.