ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ

Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.

Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.

Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.

Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.

Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.

Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.

                                                       Хід заняття.

(звучить пісня про тварин)

В. Діти, ви любите подорожувати? (так)

   Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.

   По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.

   Д- дятел

   О- олень

   Б- баран

   Р- рись

О- орел

   Т- тигр

   А- акула

В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?

Вірші

1 дитина

Що таке доброта? Доброта - це світання

Що несе в світ тепло і проміння ясне

Це і усмішка світла й привітне вітання

Щось приємне і гарне, та щире й земне.

2 дитина

Доброта- ніжний дотик і мамина ласка

Тепле слово підтримки в тривожні часи

Тихий спокій у домі і мудрість та казка

Друзів вірних твоїх чарівні голоси

3 дитина

Доброта- це душі благородні пориви

Допомога тоді, як надії нема

Коли можеш когось захистити від зливи

І зігріти, як холод і люта зима.

4 дитина

Доброта- це про їхніх турбота постійна

І бажання нести всім любов і тепло

Співчуття від душі і опора надійна

Щоб з тобою усім легко й просто було.

В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.

В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.

Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».

В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?

Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.

В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)

В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».

(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).

В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?

  1. Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
  2. 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?

В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».

(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).

В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.

А в народі про добро кажуть: (прислів’я)

- Добро робити ніколи не пізно

- Світ не без добрих людей

- Людина починається з добра

- Добре слово і кішці приємно

- Добре серце – як сонечко в небі.

В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.

Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.

Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.

(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)

В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.

   А як іще можна допомогти тваринам?

   Гра «Як допомогти тваринам».

(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)

Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…

В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.

А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?

Як її звуть? (Відповіді дітей).

(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).

П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).

Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.

(Пепа уходить).

(Звучить музика. Практична робота)

(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).

В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?

Д. Доброта

В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.

Як сказав В.О.Сухомлинський

«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).

ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ

Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.

Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.

Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.

Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.

Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.

Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.

                                                       Хід заняття.

(звучить пісня про тварин)

В. Діти, ви любите подорожувати? (так)

   Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.

   По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.

   Д- дятел

   О- олень

   Б- баран

   Р- рись

О- орел

   Т- тигр

   А- акула

В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?

Вірші

1 дитина

Що таке доброта? Доброта - це світання

Що несе в світ тепло і проміння ясне

Це і усмішка світла й привітне вітання

Щось приємне і гарне, та щире й земне.

2 дитина

Доброта- ніжний дотик і мамина ласка

Тепле слово підтримки в тривожні часи

Тихий спокій у домі і мудрість та казка

Друзів вірних твоїх чарівні голоси

3 дитина

Доброта- це душі благородні пориви

Допомога тоді, як надії нема

Коли можеш когось захистити від зливи

І зігріти, як холод і люта зима.

4 дитина

Доброта- це про їхніх турбота постійна

І бажання нести всім любов і тепло

Співчуття від душі і опора надійна

Щоб з тобою усім легко й просто було.

В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.

В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.

Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».

В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?

Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.

В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)

В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».

(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).

В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?

  1. Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
  2. 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?

В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».

(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).

В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.

А в народі про добро кажуть: (прислів’я)

- Добро робити ніколи не пізно

- Світ не без добрих людей

- Людина починається з добра

- Добре слово і кішці приємно

- Добре серце – як сонечко в небі.

В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.

Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.

Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.

(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)

В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.

   А як іще можна допомогти тваринам?

   Гра «Як допомогти тваринам».

(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)

Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…

В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.

А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?

Як її звуть? (Відповіді дітей).

(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).

П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).

Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.

(Пепа уходить).

(Звучить музика. Практична робота)

(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).

В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?

Д. Доброта

В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.

Як сказав В.О.Сухомлинський

«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).