ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ
Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.
Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.
Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.
Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.
Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.
Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.
Хід заняття.
(звучить пісня про тварин)
В. Діти, ви любите подорожувати? (так)
Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.
По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.
Д- дятел
О- олень
Б- баран
Р- рись
О- орел
Т- тигр
А- акула
В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?
Вірші
1 дитина
Що таке доброта? Доброта - це світання
Що несе в світ тепло і проміння ясне
Це і усмішка світла й привітне вітання
Щось приємне і гарне, та щире й земне.
2 дитина
Доброта- ніжний дотик і мамина ласка
Тепле слово підтримки в тривожні часи
Тихий спокій у домі і мудрість та казка
Друзів вірних твоїх чарівні голоси
3 дитина
Доброта- це душі благородні пориви
Допомога тоді, як надії нема
Коли можеш когось захистити від зливи
І зігріти, як холод і люта зима.
4 дитина
Доброта- це про їхніх турбота постійна
І бажання нести всім любов і тепло
Співчуття від душі і опора надійна
Щоб з тобою усім легко й просто було.
В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.
В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.
Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».
В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?
Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.
В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)
В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».
(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).
В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?
- Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
- 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?
В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».
(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).
В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.
А в народі про добро кажуть: (прислів’я)
- Добро робити ніколи не пізно
- Світ не без добрих людей
- Людина починається з добра
- Добре слово і кішці приємно
- Добре серце – як сонечко в небі.
В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.
Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.
Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.
(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)
В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.
А як іще можна допомогти тваринам?
Гра «Як допомогти тваринам».
(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)
Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…
В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.
А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?
Як її звуть? (Відповіді дітей).
(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).
П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).
Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.
(Пепа уходить).
(Звучить музика. Практична робота)
(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).
В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?
Д. Доброта
В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.
Як сказав В.О.Сухомлинський
«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).
ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ
Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.
Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.
Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.
Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.
Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.
Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.
Хід заняття.
(звучить пісня про тварин)
В. Діти, ви любите подорожувати? (так)
Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.
По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.
Д- дятел
О- олень
Б- баран
Р- рись
О- орел
Т- тигр
А- акула
В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?
Вірші
1 дитина
Що таке доброта? Доброта - це світання
Що несе в світ тепло і проміння ясне
Це і усмішка світла й привітне вітання
Щось приємне і гарне, та щире й земне.
2 дитина
Доброта- ніжний дотик і мамина ласка
Тепле слово підтримки в тривожні часи
Тихий спокій у домі і мудрість та казка
Друзів вірних твоїх чарівні голоси
3 дитина
Доброта- це душі благородні пориви
Допомога тоді, як надії нема
Коли можеш когось захистити від зливи
І зігріти, як холод і люта зима.
4 дитина
Доброта- це про їхніх турбота постійна
І бажання нести всім любов і тепло
Співчуття від душі і опора надійна
Щоб з тобою усім легко й просто було.
В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.
В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.
Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».
В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?
Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.
В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)
В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».
(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).
В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?
- Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
- 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?
В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».
(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).
В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.
А в народі про добро кажуть: (прислів’я)
- Добро робити ніколи не пізно
- Світ не без добрих людей
- Людина починається з добра
- Добре слово і кішці приємно
- Добре серце – як сонечко в небі.
В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.
Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.
Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.
(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)
В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.
А як іще можна допомогти тваринам?
Гра «Як допомогти тваринам».
(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)
Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…
В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.
А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?
Як її звуть? (Відповіді дітей).
(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).
П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).
Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.
(Пепа уходить).
(Звучить музика. Практична робота)
(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).
В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?
Д. Доброта
В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.
Як сказав В.О.Сухомлинський
«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).