Спільна організована діяльність вихователя та дітей молодшої групи за темою:
У гості до Лісовичка
IMG 2380 min
Програмовий зміст:
  • Продовжувати розширювати уявлення дітей про навколишній світ, живу і неживу природу.
  • Створювати сприятливі умови для закріплення уявлень дітей про птахів, які зимують.
  • Формувати вміння підбирати корм для пернатих; упізнавати їх з зовнішнім виглядом.
  • Поглибити знання дітей про геометричні фігури, вдосконалювати вміння знаходити потрібну фігуру за двома ознаками (колір, форма), визначати кількість предметів, перелічуючи їх.

  • Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, пам’ять, самостійність.
  • Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання допомагати іншим.
Матеріал:

Паперові сніжинки; картинки зимуючих птахів: горобець, сорока, синичка, снігур, сова. Геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник різних кольорів. Сюрприз дітям – «гостинець від Лісовичка». Рукавичка. Сенсорний килимок з карманами у вигляді геометричних фігур. Паперові сліди. Хатинка Лісовичка; Аудіо запис «Вальс». Годівничка. Корм для птахів.Іграшковий зайчик.

 Попередня робота:

?  Розгляд ілюстрацій «Птахи рідного краю»;     ?   проведення дидактичних ігор з геометричними фігурами;      

?  бесіда: «Як живеться взимку друзям»;              ?   лічба у просторі.

?   читання оповідань, віршів про птахів, що зимують: «Горобці» М. Слабошпицького, «Дівчина і синичка» В. Сухомлинського;

       Хід заняття

-  Діти, ви помітили, що до нас завітали  гості?

-  Що треба зробити? (Діти вітаються)

-  Діти, погляньте, а хто це побував у нашій групі і так її прикрасив? (міркування дітей)

-  Якого кольору наші сніжинки? Які вони? (відповіді дітей).

Рухлива психогімнастика «Я – сніжинка»

(Діти тримають в руках сніжинки)

-  Що сніжинка вміє робити? (Діти кружляють, танцюють, присідають).

  На дерева і на всіх тихо пада білий сніг.

Лягли на землю сніжинки білі, пухнасті пір’їнки.

Все, все, все кругом спить міцним, зимовим сном.

(Діти присідають, складають долоньки до вуха, закривають очі).

-  Діти, погляньте до нас залетіла ось чарівна сніжинка і принесла нам запрошення.

Вихователь читає:

-  «Дорогі малята. Сьогодні я святкую свій день народження. Хочу всіх вас до себе запросити, й смачненьким пригостити. То ж до лісу вирушайте, мою хатинку відшукайте!»   З повагою ваш Лісовичок .

-  Діти, Лісовичок чекає на нас. Збирайтеся в дорогу. Але спершу скажіть, що нам слід узяти з собою?

-  Що ми можемо подарувати? (Міркування дітей).

-  Погляньте, як снігу багато намело! Ось і сліди! Можливо, вони нас і приведуть до хатинки Лісовичка. (Діти імітують рух по слідам).

-  Діти, а що можна зробити із снігу? (Міркування дітей).

-  Он, погляньте, зайчик сидить.

-  Давайте запитаємо, де живе Лісовичок. (Діти вітаються, запитують де живе Лісовик)

Зайчик:   Охоче вам допоможу, його хатинку покажу

       Бо теж збираюсь, друзі, я у гості до Лісовика.

      Старанно й довго працював. Для нього килим вишивав.

      Та зробити все не встиг. Хто б мені туту допоміг?

Дидактична гра «Добери за формою та кольором»

(Кожна дитина отримує геометричні фігури, знаходить карманчики на килимі і викладає туди свій елемент.)

Подорож триває

-  Ой, погляньте,що це лежить? (Діти знаходять рукавичку).

-  Хто б міг її тут залишити?

-  Хто перший знайшов рукавичку?

-  Хто останній? (Відповіді дітей)

Дидактична гра «Знайди пару»

(Вихователь висипає з великої рукавички маленькі рукавички різних кольорів. Діти знаходять пари рукавичок)

Фізкультхвилинка

  Морозець, морозець! Не щипай за щічки!

Теплі валянки у нас, шубки й рукавички.

Морозець, морозець! Плещемо в долоні!

У дівчаток і хлоп’яток носики червоні!

-  Нагрілись? То ж далі поспішаємо!

Подорож триває. Діти зустрічають пташок, вітаються.

-  Діти, а ви не помітили, що птахи якісь невеселі? Як ви думаєте, чому? (Міркування дітей )

-  Давайте насиплемо корм.

-  Чим ми їх нагодуємо? (На тарілочках лежить корм, діти відбирають лиш той, який полюбляють птахи).

-  Птахи дякують діткам і пропонують пограти в гру.

IMG 2381 min

Дидактична гра «День! Ніч!»

(На слово «Ніч» діти заплющують очі, на слово «День» - розплющують очі і відгадують, який птах заховався)

         -  Вам сподобалося допомагати птахам?

         -  А он видніється хатина Лісовичка. (Діти підходять до хатинки Лісовичка, вітають його і дарують пісню «А я граю на гармошці»).

                Лісовичок (дитина) дякує дітям і пригощає їх пирогом.