- Спільна організована діяльність вихователя та дітей молодшої групи за темою:
- У гості до Лісовичка
- Програмовий зміст:
- Продовжувати розширювати уявлення дітей про навколишній світ, живу і неживу природу.
- Створювати сприятливі умови для закріплення уявлень дітей про птахів, які зимують.
- Формувати вміння підбирати корм для пернатих; упізнавати їх з зовнішнім виглядом.
-
Поглибити знання дітей про геометричні фігури, вдосконалювати вміння знаходити потрібну фігуру за двома ознаками (колір, форма), визначати кількість предметів, перелічуючи їх.
- Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, пам’ять, самостійність.
- Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання допомагати іншим.
- Матеріал:
Паперові сніжинки; картинки зимуючих птахів: горобець, сорока, синичка, снігур, сова. Геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник різних кольорів. Сюрприз дітям – «гостинець від Лісовичка». Рукавичка. Сенсорний килимок з карманами у вигляді геометричних фігур. Паперові сліди. Хатинка Лісовичка; Аудіо запис «Вальс». Годівничка. Корм для птахів.Іграшковий зайчик.
Попередня робота:
? Розгляд ілюстрацій «Птахи рідного краю»; ? проведення дидактичних ігор з геометричними фігурами;
? бесіда: «Як живеться взимку друзям»; ? лічба у просторі.
? читання оповідань, віршів про птахів, що зимують: «Горобці» М. Слабошпицького, «Дівчина і синичка» В. Сухомлинського;
Хід заняття
- Діти, ви помітили, що до нас завітали гості?
- Що треба зробити? (Діти вітаються)
- Діти, погляньте, а хто це побував у нашій групі і так її прикрасив? (міркування дітей)
- Якого кольору наші сніжинки? Які вони? (відповіді дітей).
Рухлива психогімнастика «Я – сніжинка»
(Діти тримають в руках сніжинки)
- Що сніжинка вміє робити? (Діти кружляють, танцюють, присідають).
На дерева і на всіх тихо пада білий сніг.
Лягли на землю сніжинки білі, пухнасті пір’їнки.
Все, все, все кругом спить міцним, зимовим сном.
(Діти присідають, складають долоньки до вуха, закривають очі).
- Діти, погляньте до нас залетіла ось чарівна сніжинка і принесла нам запрошення.
Вихователь читає:
- «Дорогі малята. Сьогодні я святкую свій день народження. Хочу всіх вас до себе запросити, й смачненьким пригостити. То ж до лісу вирушайте, мою хатинку відшукайте!» З повагою ваш Лісовичок .
- Діти, Лісовичок чекає на нас. Збирайтеся в дорогу. Але спершу скажіть, що нам слід узяти з собою?
- Що ми можемо подарувати? (Міркування дітей).
- Погляньте, як снігу багато намело! Ось і сліди! Можливо, вони нас і приведуть до хатинки Лісовичка. (Діти імітують рух по слідам).
- Діти, а що можна зробити із снігу? (Міркування дітей).
- Он, погляньте, зайчик сидить.
- Давайте запитаємо, де живе Лісовичок. (Діти вітаються, запитують де живе Лісовик)
Зайчик: Охоче вам допоможу, його хатинку покажу
Бо теж збираюсь, друзі, я у гості до Лісовика.
Старанно й довго працював. Для нього килим вишивав.
Та зробити все не встиг. Хто б мені туту допоміг?
Дидактична гра «Добери за формою та кольором»
(Кожна дитина отримує геометричні фігури, знаходить карманчики на килимі і викладає туди свій елемент.)
Подорож триває
- Ой, погляньте,що це лежить? (Діти знаходять рукавичку).
- Хто б міг її тут залишити?
- Хто перший знайшов рукавичку?
- Хто останній? (Відповіді дітей)
Дидактична гра «Знайди пару»
(Вихователь висипає з великої рукавички маленькі рукавички різних кольорів. Діти знаходять пари рукавичок)
Фізкультхвилинка
Морозець, морозець! Не щипай за щічки!
Теплі валянки у нас, шубки й рукавички.
Морозець, морозець! Плещемо в долоні!
У дівчаток і хлоп’яток носики червоні!
- Нагрілись? То ж далі поспішаємо!
Подорож триває. Діти зустрічають пташок, вітаються.
- Діти, а ви не помітили, що птахи якісь невеселі? Як ви думаєте, чому? (Міркування дітей )
- Давайте насиплемо корм.
- Чим ми їх нагодуємо? (На тарілочках лежить корм, діти відбирають лиш той, який полюбляють птахи).
- Птахи дякують діткам і пропонують пограти в гру.
Дидактична гра «День! Ніч!»
(На слово «Ніч» діти заплющують очі, на слово «День» - розплющують очі і відгадують, який птах заховався)
- Вам сподобалося допомагати птахам?
- А он видніється хатина Лісовичка. (Діти підходять до хатинки Лісовичка, вітають його і дарують пісню «А я граю на гармошці»).
Лісовичок (дитина) дякує дітям і пригощає їх пирогом.