Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу
«Пролісок»
План заходів
Всеукраїнського тиждня права
№ п/п |
Захід |
Дата проведення |
Відповідальні виконавці |
Тема дня: «Право на ім’я» Заняття: «Право на ім’я»; «Що означають наші імена». Бесіди: «Чому імена такі різні». «Хто і чому мене так назвав?». Читання: І. Глинський «Твоє ім’я – твій друг», «Казка про імена». А. Бєлий «Ім’я для дитини в українській родині». К. Щербаков «У сім’ї росте дитина». Прислів’я: «Добре ім’я – найкраще багатство», «Дерево міцне корінням, а людина друзями». «Не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я» |
11. 12 |
Вихователі груп |
|
Тема дня: «Право на працю, відпочинок та гру» Заняття: «Розповіді дітей про улюблені іграшки». «В умілих руках і сніг спалахне». Бесіди: «Хто виготовляє іграшки». «Як ми відпочиваємо». «Що таке відпустка». Читання: І. Кульська «Розумні рученята». Я. Межанська «Я собі отак навчуся». Українські народні казки: «Про майстра Івана», «Літаючий корабель» Ігри: Дидактичні: «Магазин іграшок», «Склади квіточк». Розігрування ситуацій. Настільні ігри. |
12 .12 |
Вихователі груп |
|
Тема дня: «Право на життя, здоров’я, медичну допомогу» Заняття: «Природа – наш дім». «Подорож з Лісовичком». Бесіди: «Я і моє здоров’я». «Отруйні гриби». «Шкідливі звички» Читання: К. Перелісна «Хвора лялька». Г. Бойко «Зелена аптечка». К. Ушинський «Півник і бобове зернятко». В. Осєєва «Ліки». Ігри: Дидактичні: «Планета плаче», «На прийом до лікаря». Вправа – імітація: «Зберемо аптечку Айболіту» «Захворіла лялька». «На що скаржитесь», «Поліклініка». Прислів’я: «Здоров’я – найкраще багацтво». «Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – багато загубив». «Навчись цінувати здоров’я перш ніж захворієш». «Чиста вода для хвороби біда». Розвага: «Зайчик застудився» |
13. 12 |
Вихователі груп, керівник музичний, інструктор з фізвиховання |
|
Тема дня: «Право на повноцінне харчування»
Заняття: «Хліб усьому голова». «Про смачну та здорову їжу». Бесіди: Корисна та шкідлива їжа». «Отруйні ягоди та гриби». «Салати». Читання: С. Шушкевич «Наша мати стіл накрила». Д. Чередниченко «Український борщ». В. Сухомлинського «Бабусин борщ». Образотворча діяльність: Малювання: «Овочі та фрукти». Аплікація: «Гриби на лісовій галявині» Ігри: Дидактичні: «Впізнай на смак», «Звари борщ і компот» , «Кожен грибок у свій козубок». С/г: «Сім’я», «Магазин», «Їдальня». Прислів’я: «Без хліба суха бесіда». «Без солі, без хліба немає обіду». «Де хліб і вода, там немає голоду». «Без солі не смачно, без хліба не ситно». Робота з батьками: Консультація на тему: «Чим годують відмінників або йод у харчуванні дітей». В папку – пересувку матеріали: «Харчування дітей дошкільного віку». |
14.12 |
Вихователі груп |
|
Тема дня: «Всі діти мають право на вільне користування власною культурою і мовою» Заняття: «Це моя Україна, це моя Батьківщина». «О, що за мова». «Ми діти козацького роду». Бесіди: «Що об’єднує людей». «Наша мова солов’їна» Читання: Є. Лещук «Рідна мова», А. Малишко «Буду я навчатися мови золотої». Ю. Шкрумеляк «Я дитина українська». Образотворча діяльність: Малювання «Моя рідня земля». Прислів’я: «Добрі слова лікують, а погані вбивають». «Мудре слово – добрий друг у біді». «Слово до слова – складеться мова». «Не говори, що знаєш, але знай, що говориш». Розмістити інформацію про проведення Всеукраїнського тижня права на сайті закладу |
15.12 |
Вихователі груп Завідувач ЗДО |
Завідувач ЗДО__________Надія БОБКОВА
Правова освіта дошкільників передбачає ознайомлення дітей з конкретними і зрозумілими їм правами. Дітям доступні основні чотири групи прав:
- Права на гідне існування, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.
- Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
- Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
- Права на свободу слова, думки та діяльності.
Педагоги ЗДО ставили перед собою такі завдання: :
- розширити знання дітей про їх права;
- вчити самостійно робити висновки, аналізувати різні ситуації, закріпити права на практиці;
- виховувати почуття власної гідності, впевненість у собі, відповідальність за вчинки, вміння поважати інших людей.