Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу

«Пролісок»

 

План заходів
Всеукраїнського тиждня права

п/п

Захід

Дата проведення

Відповідальні виконавці

  1.  

 

Тема дня: «Право на ім’я»

Заняття: «Право на ім’я»; «Що означають наші імена».

Бесіди: «Чому імена такі різні».

«Хто і чому мене так назвав?».

Читання: І. Глинський «Твоє ім’я – твій друг», «Казка про імена».

А. Бєлий «Ім’я для дитини в українській родині».

К. Щербаков «У сім’ї росте дитина».

Прислів’я: «Добре ім’я – найкраще багатство»,

«Дерево міцне корінням, а людина друзями».

«Не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я»

11. 12

Вихователі груп

  1.  

Тема дня: «Право на працю, відпочинок та гру»

Заняття:

«Розповіді дітей про улюблені іграшки».

«В умілих руках і сніг спалахне».

Бесіди:

«Хто виготовляє іграшки».

«Як ми відпочиваємо».

«Що таке відпустка».

Читання: І. Кульська «Розумні рученята».

Я. Межанська «Я собі отак навчуся».

Українські народні казки: «Про майстра Івана», «Літаючий корабель»

Ігри: Дидактичні: «Магазин іграшок», «Склади квіточк».

Розігрування ситуацій.

Настільні ігри.

12 .12

Вихователі груп

  1.  

 

Тема дня: «Право на життя, здоров’я, медичну допомогу»

Заняття: «Природа – наш дім».

«Подорож з Лісовичком».

Бесіди: «Я і моє здоров’я».

«Отруйні гриби».

«Шкідливі звички»

Читання: К. Перелісна «Хвора лялька».

Г. Бойко «Зелена аптечка».

К. Ушинський «Півник і бобове зернятко».

В. Осєєва «Ліки».

Ігри: Дидактичні: «Планета плаче», «На прийом до лікаря».

Вправа – імітація: «Зберемо аптечку Айболіту» «Захворіла лялька».

«На що скаржитесь», «Поліклініка».

Прислів’я: «Здоров’я – найкраще багацтво».

«Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – багато загубив».

«Навчись цінувати здоров’я перш ніж захворієш».

«Чиста вода для хвороби біда».

Розвага:

   «Зайчик застудився»

13. 12

Вихователі груп, керівник музичний, інструктор з фізвиховання

  1.  

 

Тема дня: «Право на повноцінне харчування»

 

Заняття: «Хліб усьому голова».

«Про смачну та здорову їжу».

Бесіди: Корисна та шкідлива їжа».

  «Отруйні ягоди та гриби».  «Салати».

Читання:   С. Шушкевич «Наша мати стіл накрила».

  Д. Чередниченко «Український борщ».

  В. Сухомлинського «Бабусин борщ».

Образотворча діяльність:   Малювання: «Овочі та фрукти».

 Аплікація: «Гриби на лісовій галявині»

Ігри: Дидактичні: «Впізнай на смак», «Звари борщ і компот» , «Кожен грибок у свій козубок».

  С/г: «Сім’я», «Магазин», «Їдальня».

Прислів’я: «Без хліба суха бесіда».

«Без солі, без хліба немає обіду».

«Де хліб і вода, там немає голоду».

«Без солі не смачно, без хліба не ситно».

Робота з батьками: Консультація на тему: «Чим годують відмінників або йод у харчуванні

дітей». В папку – пересувку матеріали: «Харчування дітей дошкільного віку».

14.12

Вихователі груп

  1.  

 

Тема дня: «Всі діти мають право на вільне користування власною культурою і мовою»

Заняття: «Це моя Україна, це моя Батьківщина».

«О, що за мова».

«Ми діти козацького роду».

Бесіди: «Що об’єднує людей».

«Наша мова солов’їна»

Читання:   Є. Лещук «Рідна мова»,

 А. Малишко «Буду я навчатися мови золотої».

 Ю. Шкрумеляк «Я дитина українська».

Образотворча діяльність:  Малювання «Моя рідня земля».

Прислів’я:

«Добрі слова лікують, а погані вбивають».

«Мудре слово – добрий друг у біді».

«Слово до слова – складеться мова».

«Не говори, що знаєш, але знай, що говориш».

Розмістити інформацію про проведення Всеукраїнського тижня права на сайті закладу

15.12

Вихователі груп

Завідувач ЗДО

Завідувач ЗДО__________Надія БОБКОВА

 

Правова освіта дошкільників передбачає ознайомлення дітей з конкретними і зрозумілими їм правами. Дітям доступні основні чотири групи прав:

- Права на гідне існування, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.

- Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.

- Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.

- Права на свободу слова, думки та діяльності.

Педагоги ЗДО ставили перед собою такі завдання: :

- розширити знання дітей про їх права;
- вчити самостійно робити висновки, аналізувати різні ситуації, закріпити права на практиці;
- виховувати почуття власної гідності, впевненість у собі, відповідальність за вчинки, вміння поважати інших людей.