Спортивно-музична розвага "Ігри патріотів"
( для старших дошкільнят )
Підготували:
Вихователь Коваль О.С Інструктор з фізкультури Шуба М.М Музичний керівник Біркіна С.І
Мета: актуалізувати знання та уяв¬лення дітей про минуле та сучасне життя народу України, культурні традиції, усну народну творчість, музичне мистецтво; розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати у дітей патріотичні почут¬тя, формувати дружні стосунки, на-вички командної гри.
ХІД РОЗВАГИ
Ведуча: Вітаємо всіх на веселих Іграх патріотів. У них візьмуть участь найкмітливіші та найспритніші діти дитячого садка "Пролісок". Тож зустрі¬чаймо наших гравців!
*Діти старшої групи заходять під український марш, їх вітають глядачі.*
Ведуча: Пропоную вам відправи¬тись у світ пригод та забав на кораб¬лі. (Корабель зображений на екрані мультимедіа) Ось і перше завдання: відгадай¬те та назву цього ко¬рабля. А допоможе вам кросворд. (Малюнок прикріплюється на магнітній дошці). Коли відгадаєте його - знайдете ключове слово.
Запитання-загадки задаються по черзі.
1. Узимку біле, навесні чорне, влітку зелене, восени стрижене. (Поле)
2. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає; хоч мороз усе побив, його не чіпає. (Барвінок)
3. Знак цей дуже давній. Він є символом державним. (Тризуб)
4.Давно ця річка славна народи три єднає. У Чорне море плине. Величну назву має. (Дніпро)
5. Він маленький, він біленький, і сповіщає рідний край: "Гей, весна прийшла! Стрічай!" (Пролісок)
6. Зимою спить, влітку бринить, понад водою літає, солодку росу збирає. (Бджола)
7. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає. Під дахом гніздо будує. Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
*Діти читають назву корабля - "Патріот".*
Ведуча. Тепер прочитайте, що написано на вітрилах корабля?
*На вітрилах девіз патрі¬отів: "Любіть Україну!"*
Ведуча: Молодці, правильно прочитали. Діти, а хто ви?(українці), А чиї ви діти? (діти – України)
А де хлопці-козачата, ставайте-но сюди. А дівчатка-красуні сюди. Заспіваємо нашу улюблену пісню!
Пісня «Діти України!» Слова та музика Ю Михайленко
Дівчатка: Україночки-дівчата гарні та веселі.
Ми, як квіточки зростаєм у рідній оселі.
Приспів: Гоп, чин да-ринда-да, у рідній оселі!
Хлопчики: А ми хлопці-козачата - дужі та завзяті
Підростемо й Батьківщину будем захищати.
Діти разом: Ми чудову нашу мову любимо і знаєм,
І, усі пісні народні залюбки співаєм!
Діти разом: Будем в злагоді та дружбі у братерстві жити,
Рідну неньку, Україну, як життя – любити!
Ведуча. А чи знаєте ви, діти, хто прославляв Україну в Запорозькій Січі? (- Козаки).
Зараз, люба дітвора, в нас цікава буде гра - для хлопчат та дівчат - Обухівських козачат!
Естафета для хлопчиків «Зберись до боротьби»
Треба проскакати на «коні» до корзини; узяти один предмет (шапку, пояс, шаблю, тощо...), повернутись і передати «коня» наступному гравцю передаючи ес¬тафету далі.
Під час естафети звучить фонограма української народної пісні "Їхали ко¬заки із Дону додому".
Ведуча: Молодці, хлопці, силачі, напевно втомилися, зголодніли. Відгадайте загадку (Загадка про вареники). Довго з тіста їх ліпили, у окропі поварили. Потім дружно ласували, ще й сметанки додавали.
А ну, дівчата, пригостіть наших хлопців-козачків варениками!
Танок «Варенички» (виконують дівчата)
Ведуча: Молодці, дівчата, хлопців нагодували, можна і самим позмагатися, хто найспритніша господиня?
Естафета для дівчаток "Перебери зерно"
Опис гри: Беруть участь 4-5 козачок-дівчаток. На столі в чашках змішана квасоля і горох. По команді гравці відокремлюють зерна, кладуть в порожній посуд. Хто швидше перебере, той і виграв.
Молодці, дівчата, моторні. Не залишиться козак голодний!
Під час естафети звучить фонограма пісні "Козачка" (муз. М. Збарацького, сл. Н. Галковської)
Ведуча: Хлопці, підтримайте дівчаток, подаруйте їм гарну пісню.(хлопці із шаблями, шикуються і співають).
Пісня « Ми маленькі козачата»
Ведуча. А тепер, малята, музич¬ний конкурс "Відгадай та назви український музичний інструмент".
*На мультимедійному екрані гра «Відгадай інструмент»*
Ведуча. І ось, нарешті, маленькі патріоти, заключна естафе¬та "Великі перегони". Кожен гравець команди повинен пронести символ країни через перешкоди.
Естафета: «Прапорець»
Ведуча. Ми побачили, які ви дружні, спритні, веселі, розумні та кмітливі. Запрошуємо Вас до музичної паузи.
«Полька-галоп» - парами
Опис рухів:
Вступ – діти стоять парами (хлопчик-дівчинка), тримаються за руки. Вільна рука хл. – на поясі, дв. – за спідничку.
1. Рух вперед – 7 кроків – зупинка – туп ніжкою. Рух назад – 7 кроків – зупинка – туп ніжкою.
(повторюємо два рази)
2. Рух «вертушка» - хл. І дв беруться під руки (права-права) і кружляють парою. Зупинка.
Танок повторюється декілька разів.
Підведення підсумків
Ведуча:
Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну,
Красу її вічну, живу і нову, і мову її солов'їну.
*Діти вітають одне одного, обнімаються, звучить "Гімн дитячого садка"*
Використана література
1. Музичний дивограй. Навчальний посібник / Упор. Новицька О.В. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, - 2012. – 124с.
2.Музичне виховання дошкільників. Старша група / Упор. Дерев,янко Т.В. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, - 2012. – 160с.
3. Музична діяльність майбутнього першокласника.\ Методичний аспект/ Упоряд. Н.В.Андренко, І.М.Сорокопуд, А.М.Щербак – Х.: Вид-во «Ранок»,
4. Заняття та виховні заходи для дітей старшого дошкільного віку / упоряд. О.Б.Полєвікова. 2-ге вид. – Х. :Вид. група «Основа», 2012. – 239с. – (Серія «Впевнений старт»).
5. Сторонська І.Є. В різні ігри будем грати: розваги для старшого дошкільного віку. – Тернопіль – Харків: Ранок, 2011. – 96с. – (Серія «Святкове коло»).