Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Для кожного віку визначені завдання сенсорного виховання, які відповідають рівню розвитку сприймання і водночас сприяють переходу до вищих рівнів.
Сенсорне виховання дітей здійсню¬ється, як правило, у дидактичних іграх і вправах, під час яких діти ознайомлюються з геометрич¬ними фігурами, аналізують форму, колір, розмір, властивості матеріалів тощо.
Вихователь має включати завдання сенсорного виховання у різні види діяльності дітей. Завдання сенсорно-пізнавального виховання дітей раннього віку – це орієнтування у кольорах: вчити дітей розрізняти кольори спектру: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, синій, фіолетовий, білий, чорний (називати 4-5 кольорів). Вчити групувати предмети спочатку ті, які суттєво відрізняються за кольорами (білий - синій), поступово перейти до порівняння більш близьких кольорів (червоний - оранжевий). Формувати найпростіші прийоми встановлення подібності і відмінності кольору спочатку в однорідних предметах, згодом у різнорідних.
Орієнтування у формі та величині предметів Розрізняти та називати форму предметів: круг, овал, квадрат, прямокутник, трикутник. Групувати предмети за істотними відмінностями (круг-квадрат); поступово перейти до порівняння більш близьких форм (квадрати - прямокутник). Групувати предмети за двома сенсорними ознаками: величиною і формою.
Розуміти слова: подібні, однакові, відмінні, великий, маленький, такий - не такий. Співвідносити рухи ока та руки по контуру форми. Порівнювати предмети за величиною шляхом накладання та прикладання. Розвивати орієнтування у просторі. Вчити помічати і розрізняти: розташування предметів відносно свого тіла (вгорі - там де голова, внизу - там, де ноги); просторові відношення (на, під, в), напрямок руху стосовно дитини (до мене, від мене). Вчити розуміти та розрізняти частини доби (день, ніч) Вчити розрізняти багато, мало, один предмет (два, три).