«Що в дитини в руках – те у розумі» – це коротке і змістовне формулювання важливої ролі вправ на розвиток дрібної і крупної моторики. Марія Монтессорі у своїх працях називала дітей віком до 3- х років «творці, які всотують те, що відчули». Саме тому дуже важливо забезпечити своїм дітям можливість отримати якомога більше відчуттів.
       Для розвитку мислення та осмислення дій є безліч занять, які кожна мама може запропонувати своїй дитині, незалежно від матеріальних чи інших умов, так як для їх організації не потрібно особливої підготовки. Достатньо лише бажання і приділеного часу. Матеріальною базою можуть слугувати звичайні побутові речі.
       Ви можете запропонувати своїм дітям (від 2 років) виконати наступні вправи у вигляді гри:

 

Mylo1     Монтессорі вважала, що рука грає унікальну роль у розвитку людського інтелекту. Нормальний розвиток мовлення дитини найтіснішим чином пов'язане з розвитком рухів пальців рук. Пізнання дитиною навколишнього середовища відбувається шляхом придбання сенсорного досвіду за допомогою різноманітних маніпуляцій (рухів) з сенсорним матеріалом.

102654       Батьків завжди хвилює питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини і як правильно підготувати її до школи. Вченими доведено, що розвиток руки та розвиток мови і мислення дитини тісно зв’язані між собою. Саме в дошкільному віці на розвиток дрібної моторики слід звертати особливу увагу: до того моменту, коли дитина піде в школу, її моторні навички повинні бути розвинені на достатньому рівні, інакше навчання в школі буде представляти для неї складності.
       Дрібна моторика рук – це здатність виконувати точні скоординовані дії пальцями.

       Розроблена Марією Монтессорі теорія індивідуального виховання, де інтегровано дані багатьох суміжних наук, — є об’єктом зацікавлення теоретиків і практиків протягом усього ХХ століття. Дидактичний матеріал Монтессорі не є загальноприйнятим навчальним обладнанням. Його роль суто внутрішня: допомагати «самобудівництву» дитини та її духовному поступу. Дітям подаються зовнішні стимули, які привертають увагу й спонукають зосереджуватися з власної волі, а не з ініціативи педагога. Саме така свобода вибору необхідна їм для подальшого розвитку.

          Марія Монтессорі розробила системну методику виховання та навчання дітей, яка базується на загальних педагогічних принципах та методах. Ця методика загально признана у всьому світі та інтернаціональна. Методика Монтессорі застосовується в педагогічній практиці більше 100 років та набула популярності практично майже у всіх країнах світу, крім Африки та Східної Європи.

       У Монтессорі педагогіку вчителі приходять зі звичайних традиційних навчальних закладів але обов’язкове попереднє навчання у спеціальних центрах чи інститутах Монтессорі.