Іграшка – це феномен (предмет) культури, виконаний із певного матеріалу, у якого є  форма і зміст, значення і здоровий глузд. Кажучи образно, іграшка – це «грайливе дзеркальце» життя і фантазії, а точніше, буття й свідомості. Чому грайливе? Тому, що специфічно відбиває світ: природу, соціум, об'єкти культури, науково-технічні досягнення і фантазії нашого суспільства та ін. Іграшка не сліпо копіює, а специфічно («грайливо») відбиває: в іграшці відображене, може бути збільшене чи зменшено, загострене чи притуплено, розцвічено чи знебарвлено тощо.

       Будучи предметом культури, іграшка виступає носієм соціально-культурної інформації. Матеріалом іграшки може бути будь-яке доступне в обробці і шляхом створення іграшки речовина.Іграшці властиве розмаїтя та необмеженість форми. Значення іграшки у тому, аби бути предметом для ігор.

       Функції іграшки – розвивати, розважати і виховувати, чи, мовою соціології – соціалізувати особистість людини. Іграшка є способом соціалізації особистості. Вона сприяє формуванню дитини. Іграшки сприяють передачі суспільного бачення і культурного досвіду.

       Як гадаєте, ваші діти обрали б такі самі іграшки, як і ви? Чому? Яких іграшок у вас удома більше? Відповідь очевидна. Хіба ж можна пройти з дитиною повз розкладку, кіоск чи магазин з дитячим товаром й не побалувати малюка дешевим пластиковим «щастям»? Та чи знаєте, що саме ви даєте в руки своїй кровинці?

       Більшість сучасних іграшок – низькоякісні й дуже небезпечні. Навіть, купуючи їх у спеціальних магазинах, ви не отримуєте повної гарантії. Виробники прагнуть скоротити витрати, використовуючи дешеві, а головне, шкідливі матеріали: фарбу з вмістом отруйних речовин, синтетичну набивку для м’яких іграшок, оброблену шкідливими хімікатами, а також пластик, який містить фталати – речовини, здатні змінювати гормональний фон і погіршувати роботу печінки й нирок.

       Науково доведено: у третині китайських іграшок домішки важких металів та небезпечні хімічні сполуки перевищують норму в 10 – 40 разів. Якщо дитина часто грається такою іграшкою, у неї можуть розвинутися алергічні реакції – сльозотеча, кашель і спазми бронхів. Хронічні отруєння цими речовинами важко виявити, проте вони ускладнюють наявні хвороби.

      Існує думка, що шкідливими для здоров’я малюка є дешеві іграшки, а от дорога продукція завідома безпечна. Але це – міф. У дорогих іграшках містяться ті самі речовини, що у дешевих, можливо, лише в меншій кількості. 

       Гадаєте, це вся шкода від дитячих іграшок? Крім небезпеки здоров’ю, вони криють у собі й іншу, аж ніяк не меншу. Погляньмо на сучасні ляльки з «нелюдськими» пропорціями, м’які «тварини» (рожеві зайці, фіолетові коні, салатові слоники тощо), незрозумілі істоти зі страшними виразами облич! Замисліться, як вони впливають на формування уявлень дітей про навколишню дійсність, ставлення до світу та взагалі на психіку!

       Що поганого в монстрах - це ж тільки іграшки?

      Будь-яке програна дитиною дія здатна відтворювати себе в реальності. Якщо дитина в грі здатна поводитися гуманно, милосердно, дбайливо, то в неї є якийсь зразок того, як це потрібно робити. І навпаки, якщо дитина в грі змушена бути агресивною, грубою, жорстокою, це обов'язково відтворить саме себе коли-небудь у тій або іншій ситуації.

       Іграшка програмує поводження дитини. І важливо розуміти, як впливає іграшка й що за програму вона в собі несе. Оскільки є добро й зло, ідеал і антиідеал, іграшка, як ми могли переконатися, може бути антиіграшкою. Адже не дасте ж ви в руки хлопчикові або дівчинці радіоактивне яблуко, заряджений пістолет або наркотик.

       Демонічна іграшка є транслятором духовного руйнування: одержання (психічних захворювань), неврозів, схильності до суїцидів (самогубствам) і ін. 

       У традиційній народній іграшці закладена простодушна любов дорослого до дитини, визнання його права на особливий ігровий простір.

       Сучасна промислова іграшка найчастіше формує й фіксує в людині (і насамперед у дитині) такі риси характеру, як розслабленість волі, індиферентність почуттів, недопитливість розуму.   

Пам’ятайте: 

іграшка не тільки супровід гри, але й засіб навчання, розваги й навіть лікування. 

       Чи такі іграшки у наших дітей?