"У зимовому лісі зимовий пейзаж"(заняття для середньої групи)

 

     Програмовий зміст:

  • продовжувати вправляти дітей у вмінні передавати красу зимової природи в малюнку;
  • зображувати різні за формою й розміром дерева, розташовуючи їх по по всій площині аркуша;
  • вчити малювати зубною щіточкою ялину, сосну, заметіль, снігові намети;
  • складати композицію зимового пейзажу за текстом вірша та пісні про ялинку;
  • розвивати уяву дітей, творчість, фантазію;
  • виховувати любов до природи, охайність в роботі, бажання творити, естетичні почуття.

 

     Матеріали і обладнання: малюнок із зображенням зимового лісу, ялин(звичайних і під снігом), фарби гуаш(зелена і біла), зубні щіточки, шматки поролону, серветки вологі і сухі, тонований папір.

     Попередня робота: бесіди про зиму, спостереження за природою взимку на прогулянці, розгляд ілюстрацій на тему зима, читання художніх творів про зиму, вивчення віршиків про зиму.

У групі зробити куточок лісу, з ялинок великих і маленьких, чарівні сани з 3 – ма конями.

                                     

                                          Хід заняття

     І. Створення позитивного настрою.

     Вихователь. Діти, погляньте, скільки гостей до нас завітало. Давайте з усіма лагідно привітаємося та подаруємо свої усмішки.

     Вправа «Здрастуй!»

Здрастуйте гості!

Здрастуй, сонце золоте!

Здрастуй, небо голубе!

Здрастуй, деревце мале!

Здрастуй, чистий білий сніг!

Привітали вас усіх!

(Діти виконують нахили уперед, начебто кланяються один одному, вітаючись).

(Діти сідають на килимок)

 

     ІІ. Мотивація діяльності.

Вихователь. Скажіть,будь ласка, яка зараз пора року?

Діти. Зима

Вихователь. Як ви здогадалися? Відповіді дітей.

Вихователь. Які опади найчастіше бувають узимку?

Діти. Сніг падає.

Вихователь. Що можна сказати про сніг?

 

     Пограємося в дидактичну гру «Поговоримо про сніг».

(Педагог називає по два слова ознаки, а потім слова – дії і спонукає вибрати серед них потрібне. Вихованці повторюють слова, що відповідають якостям та діям снігу). 

  • Сніг білий чи зелений? (білий)
  • Сніг важкий чи легенький? (легенький)
  • Сніг гладкий чи пухнастий? (пухнастий)
  • Сніг гарячий чи холодний? (холодний)
  • Сніг падає чи піднімається? (падає)
  • Сніг стрибає чи кружляє? (кружляє)
  • Сніг летить чи повзе? (летить)

 

Молодці ви!

 

Дітки а чим вкриваються річки й озера узимку?

Діти. Льодом.

Вихователь. Який буває лід?

Діти. твердий, прозорий.

Вихователь. Назвіть, будь ласка, зимові місяці.

Діти. Грудень, Січень, лютий

Вихователь. А вам подобається подорожувати? Я запрошую вас у невеличку подорож. Сідаймо у чарівні сани й вирушаємо в зимовий ліс. (Звучить композиція «Троє білих коней»).

 

     Ось ми приїхали в зимовий ліс. Він виглядає казково: дерева вкриті інеєм, під ними в’ється лижня, мурашники заховані під заметами, в лісі багато ялинок великих і маленьких, на їх гілках лежать великі шапки снігу. Давайте прислухаємося. Тиша… Усе навколо спить. Чути як хрумтить під ногами сніг як він падає з волохатих ялинових гілок.

А які дерева взимку ви зможете впізнати?

Діти. Березу.

Вихователь. Чому саме березу?

Діти. Бо стовбур білий із чорними смугами тільки в неї.

Вихователь. а ще?

Діти. Дуб.

Вихователь. Чому?

Діти. Тому, що дуб могутнє дерево.

Вихователь. А які дерева прикрашають ліс узимку?

Діти. Ялинка, сосна.

Вихователь. Чому саме вони?

Діти. Бо вона зелена круглий рік.

Вихователь. А чи знаєте ви чому ялинка зелена? Ось послухайте.

                                

           «Легенда про ялинку»

     Це було дуже давно. Загорівся ліс, то всі дерева втікали від пожежі. А ялинка не могла втекти, бо під її гілочками заховався зайчик, а в дуплі заховалася білочка, вона охороняла їх від загибелі своїм тілом.

Бог нагородив мужню ялинку, зробив так щоб цілий рік вона була зелена і гарна.

Ось бачите така історія трапилася із ялинкою. Може хтось із вас знає віршика про ялинку?

 

1. Придивіться до ялинки

Кожна гілочка в сніжинках

І прикраси всі із срібла

Теж ялинка одягла.

 

2. Ялинка, ялинка

У лісі росла

Ти щастя і радість

Усім принесла.

 

Вихователь. А тепер сідаймо знову в чарівні сани й повертаємося у наш дитячий садок.(Звучить музика).

 

     ІІІ. Мотивація

     Поки ми подорожували, нам хтось приніс посилку. Давайте подивимося хто це, і що там є.

Та це ж посилка з лісу від Зимоньки – зими. Давайте подивимось що вона нам прислала.

(Дістаю зубну щітку). Дітки подивіться – це зубна щітка.

 

Я – маленька зубна щітка,

І часу не гаю.

В кого зубки захворіли –

Вмить допомагаю,

Я дружити з вами рада,

Отже вам моя порада:

Чистить зуби треба всім,

І дорослим і малим.

 

     Але зубна щіточка, мабуть, помилилася. Дітки вранці вже почистили зубки і тепер зубна щітка вільна. Цікаво, що цим хотіла нам сказати Зимонька – зима?

     А, ось від неї ще й лист є для нас. Зараз я його вам зачитаю.

    «Здрастуйте діти! Пише вам Зимонька – зима. Я сподіваюся, що ви вже розглянули зубну щітку, У мене до вас прохання, щоб ви мені допомогли. Намалюйте, будь ласка, зимовий пейзаж – засніжені ялиночки зубною щіточкою і відправте свої малюнки дітям в Африку, тому що вони ніколи не бачили сніг і засніжені ялиночки». – Що нам робити діти? Треба намалювати.

    Виявляється, що зубна щітка ще й малювати вміє… А знаєте, що вона тільки що мені сказала? Що у вільний час вона дуже любить малювати фарбами. Коли вона нікому не потрібна, їй стає дуже сумно і тоді вона бере фарби і малює. Подивіться, які картинки намалювала наша щіточка. Вона вміє малювати море, хвилі, сніжну хуртовину, різні дерева: ялинки, сосни, квіти, гори. А ось який чарівний візерунок на морозному вікні створила зубна щіточка.(показую на вікно).

(Демонстрація малюнків).

     Вихователь. Дітки, зубна щіточка хоче і вас навчити малювати. Для неї не треба багато води, вона любить густу фарбу, напівсуху. Доторкатися до аркуша паперу потрібно усім ворсом, щоб від кожної ворсинки залишався слід. А для того щоб набрати фарби іншого кольору, треба гарно вимити щітку і витерти серветкою.

(Показ малювання зубною щіткою елементів дерева ялинки різними способами: вліво, вправо та ярусами).

 

     Дуже гарно вміє зубна щіточка малювати зиму. Вона дуже любить пісеньку про зиму, і зараз вам намалює пісеньку на папері фарбами.

     Подивіться як вона це робить.

(Звучить пісенька «Зимонька – зима»).

(Під час пісеньки вихователь малює зимовий пейзаж).

 

Вихователь. А чи зможете ви намалювати зимовий пейзаж, засніжені ялиночки?

Діти. Зможемо.

Вихователь. Що для цього треба?

Діти. Папір, фарби, зубні щітки.

Вихователь. правильно, молодці.

 

     А зараз перед тим як сісти за робочі місця зробимо фізкультхвилинку:

 

          «У Володарки Зими»

У Володарки Зими

Трішечки замерзли ми

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

За столики сідаємо,

Малювати починаємо.

 

Гарненько сідаємо і малюємо нашим африканським жителям зимовий пейзаж.

 

     І V . Самостійна робота дітей

     Вихователь. Взяли зубні щіточки в руки і малюємо спочатку в повітрі (показ вправо – вліво та ярусами)

А тепер на щіточку наберіть фарбу зеленого кольору й вільними рухами малюємо гілки ялинки.

Поки роботи підсохнуть може хтось хоче розповісти віршик про зиму, сніг.

1) Зимонько – голубонько

В білім кожушку.

Любимо ми бігати

По твоїм сніжку.

Всім рум’яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєш ковзанки

В нашому дворі.

 

2) Білий сніг, білий сніг

Заміта сніжинки.

Цілий день на білий сніг

Падають сніжинки.

Вітерець – жартівник

Віхолу здіймає,

А мороз чарівник

Пензлика тримає.

     Вихователь. ось і просохли наші ялиночки, а тепер фарбою білого кольору намалюємо сніг використовуючи шматочки поролону методом прикладання. (Показ виконання роботи)

 

     V . Аналіз робіт.

Вихователь. Всі дітки гарно постаралися і малюнки вийшли чудові . Чи сподобалось вам дітки малювати щіточкою:

Діти. сподобалось.

Вихователь. Давайте подякуємо зубній щіточці за те що вона допомогла виконати такі чудові малюнки. Я вам пропоную стати біля своїх робіт і заспівати пісеньку про ялинку.

«Ой ялинко зелененька

Ти була колись маленька

І висока і струнка

Ось така, ось така

І висока і струнка».

 

Вихователь. Ой, а що тут лежить? Знов посилка. (відкриваю). Подивіться, мандарини, їх діти Африки надіслали вам у подарунок.

А ваші малюнки, як просохнуть, то ми обов’язково відправимо їх в Африку.

 

     Роздача мандаринів дітям і гостям.

 

     Прощання з гостями.

 Підготувала:Бордюг Л.А. для міського методичного об'єднання