Подорож у країну знань

Інтегроване заняття для дітей старшої групи

                                                              

Мета:

  1. Розвиток мови та навчання грамоти:
  • активізувати й уточнити словниковий запас дітей
  • збагачувати його новими словами та новими прислів’ями
  • закріпити букви українського алфавіту
  • закріпити поняття «склад» та складання слів із складів
  • формувати первинні навички читання
  1. Підготовка руки до письма:
  • розвивати дрібні м’язи пальців та зап’ястя руки
  • виконувати письмові вправи
  1. Розвиток пізнавальних процесів і формування математичних знань:
  • вчити дітей рахувати в межах першого десятка
  • розрізняти кількісну й порядкову лічбу
  • позначати кількість відповідною цифрою
  • формувати вміння розв’язувати логічні задачі на додавання та віднімання
  • класифікувати й групувати предмети за видами та родовими поняттями
  • виховувати інтерес до занять, бажання досягти успіхів у навчанні

Матеріал:

  • відеозапис та плакати по темі
  • цифри
  • літери квіти зі складами
  • палички Куїзенера
  • логічні завдання
  • аркуші паперу для письмового завдання
  • герої країни Знань – жук Буквоїд, Черепаха, Сорока, веселий Папуга, Мальвіна та Буратіно

 

Хід заняття

Привітання:

Рано-рано сонце встало, гарних діток привітало.

Побажало швидко встати та розумними зростати,

Шанувать свою родину і любити Україну.

Бо вона у нас одна і дорожчої нема.

Вихователь:

  • Сьогодні заняття у нас буде незвичайне і дуже цікаве. Ми з вами вирушимо у подорож до вражаючої країни Знань. Раніше ми подорожували до Країни Знань лише в зошитах. А сьогодні сама Королева вирішила з вами познайомитися і запросила до свого королівства.
  • Чи згодні ви зустрітися із Королевою?
  • А з чого ми починаємо подорож до країни Знань? (відповідь дітей)

Пісня «Алфавіт»

Вихователь:

  • Дружно всі ми заспівали, алфавіт увесь назвали
  • Погляньте, діти, перед нами кольорові сходи. Треба нам їх подолати, кольори усі назвати. Тож часу не гаймо, по сходах всі рушаймо.

Ігрова вправа «Кольорові сходинки»

Вихователь:

  • Ось нас уже зустрічають жителі країни Знань. Хто це? (Черепаха і Сорока). Вони нас чекали і гру для вас підготували.

Гра «Паличку Куїзенера тримай, число і колір в неї відгадай»

(вихователь роздає палички Куїзенера. Діти на дотик впізнають розмір палички відповідно до числа і називають її за кольором)

 

Вихователь:

  • Молодці, малята. Гарно ви всі пограли, друзів розважали. Але часу не гаємо, далі поспішаємо.
  • Що я бачу, ось біда, дивний житель шлях перешкоджа. Хто це? (відповіді дітей).
  • Королева країни Знань не знає, що тут нашкодив жук усім, літери розкидає і до неї не пускає. Та не будемо сумувати, краще літери зібрати і жуку їх не давати.
  • Тож, малята, поспішайте, в ряд із літерою дружно станьте, і слово на літеру пригадайте.

 

Дидактична гра «Літеру впізнай, слово називай»

 

Вихователь:

  • Молодці, малята.
  • Що це за дивний звук?
  • Та це ж гелікоптер! Він потребує нашої допомоги.
  • Допоможемо гелікоптеру навчитися літати? (Необхідно написати «правий півовал»)
  • Дружно за столи сідайте, гелікоптеру допомагайте.

Фізкультхвилинка

Лопатями заверну і на небо полечу

Швидко-швидко політаю і на землю повертаю.

Робота в зошитах

(написання елементу «правий півовал»)

 

Вихователь:

  • Дружно всі писали – гелікоптеру допомагали, але час вже вам вставати, далі будем поспішати .
  • Ой, погляньте, хто це нас тут зустрічає, допомоги теж чекає? (Папуга)
  • Квіти перед ним лежать, він не може всі зібрать.
  • Допоможемо тобі, квіти ми зберемо всі.
  • Тож, малята, квіти всі збирайте і в слова їх об’єднайте.

Дидактична гра «Квіти ми збираємо і слова читаємо»

 

Вихователь:

  • Молодці, швидко впоралися і допомогли Папузі.
  • Діти, погляньте, що там за сварка? (виходять Мальвіна і Буратіно)

Мальвіна: - Ходімо зі мною. (веде Буратіно)

Буратіно: - Не піду!

Мальвіна: - Ходімо кажу тобі!

Буратіно: - Не хочу!

Вихователь:

  • Що трапилося, друзі? Не сваріться, а швиденько помиріться.

Мальвіна:

  • Як же з ним миритися? Він не хоче вчитися. Ні читати, ні писати, навіть цифри рахувати!

Вихователь:

  • Справді, Буратіно, ти не хочеш вчитися?

Буратіно:

  • Вчитися – це не цікаво, дуже нудно! Як сідаю я читати, чи писати, або, навіть, рахувати – то відразу хочу спати і на ліжку полежати.

Вихователь:

  • Я не згодна з тобою. Навпаки, вчитися це цікаво і весело і цікаво.

Буратіно:

  • Ні! Не хочу навчатись! Краще хочу з вами гратись!

Вихователь:

  • Наші діти граються, водночас і навчаються

Буратіно:

  • Як це?

Вихователь:

  • Ставай разом з нами – будемо співати й рухи повторяти.

 

Фізкультхвилинка

«Пісня про математику»

 

Вихователь:

  • Ну що, сподобалося тобі, Буратіно?

Буратіно:

  • Так! Можна я залишуся? (Буратіно залишається і діти навчають його розв’язувати математичні задачі)

 

Розв’язання і складання логічних завдань:

  1. Киця кубики купила та один десь загубила. Ой, біда мені, біда! Було 6, а стало? 6 – 1 =5

 

  1. Є три груші у Сергійка і чотири у Андрійка. Скільки мають груш хлоп’ята, ви зуміли відгадати? 3 + 4 = 7

 

 

Вихователь:

  • Часу ми не гаймо, цифри оживляймо

Гра «Побудуй цифровий ряд»

 

Вихователь:

  • А зараз, малята, я пропоную ще трішки погратися, логічне завдання також розв’язати.

Логічне завдання:

  1. Розглянути малюнки.
  2. Розказати, що на них зображено.
  3. Закреслити зайвий малюнок.
  4. Обґрунтувати свій вибір.

 

Виходить Королева Знань.

Вихователь:

  • Погляньте, малята, поки з вами грались ми, Королева Знань прийшла сюди.

Вихователь:

  • Доброго дня!

 

                   Діалог Королеви Знань та дітей.

Завдання від Королеви

(вивчити чистомовку. За допомогою прийому стеження прочитати її спочатку повільно, а потім швидко-швидко)

 

Підсумок заняття.

Королева дарує подаруночки на згадку про себе.

 

ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ

Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.

Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.

Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.

Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.

Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.

Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.

                                                       Хід заняття.

(звучить пісня про тварин)

В. Діти, ви любите подорожувати? (так)

   Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.

   По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.

   Д- дятел

   О- олень

   Б- баран

   Р- рись

О- орел

   Т- тигр

   А- акула

В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?

Вірші

1 дитина

Що таке доброта? Доброта - це світання

Що несе в світ тепло і проміння ясне

Це і усмішка світла й привітне вітання

Щось приємне і гарне, та щире й земне.

2 дитина

Доброта- ніжний дотик і мамина ласка

Тепле слово підтримки в тривожні часи

Тихий спокій у домі і мудрість та казка

Друзів вірних твоїх чарівні голоси

3 дитина

Доброта- це душі благородні пориви

Допомога тоді, як надії нема

Коли можеш когось захистити від зливи

І зігріти, як холод і люта зима.

4 дитина

Доброта- це про їхніх турбота постійна

І бажання нести всім любов і тепло

Співчуття від душі і опора надійна

Щоб з тобою усім легко й просто було.

В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.

В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.

Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».

В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?

Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.

В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)

В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».

(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).

В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?

  1. Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
  2. 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?

В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».

(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).

В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.

А в народі про добро кажуть: (прислів’я)

- Добро робити ніколи не пізно

- Світ не без добрих людей

- Людина починається з добра

- Добре слово і кішці приємно

- Добре серце – як сонечко в небі.

В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.

Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.

Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.

(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)

В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.

   А як іще можна допомогти тваринам?

   Гра «Як допомогти тваринам».

(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)

Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…

В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.

А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?

Як її звуть? (Відповіді дітей).

(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).

П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).

Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.

(Пепа уходить).

(Звучить музика. Практична робота)

(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).

В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?

Д. Доброта

В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.

Як сказав В.О.Сухомлинський

«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).

ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ДОБРОТИ

Мета: розширювати знання дітей про красу людської душі спираючись на твори В.О.Сухомлинського; продовжувати вчити дітей з любов’ю ставитись до тварин, розуміти, що вони живі істоти які потребують догляду, доброго ставлення; формувати вміння чітко висловлювати свою власну думку; удосконалювати тактильну чуттєвість, артикуляцію, чіткість вимови окремих звуків, образне мислення, виразне мовлення; закріплювати знання ввічливих слів, уміння використовувати їх під час спілкування; розвивати творчі здібності, дрібну моторику, інтерес до художнього слова, слухову пам'ять ; викликати бажання творити добро у повсякденному житті; виховувати гуманні почуття, турботливе ставлення до тварин.

Демонстраційний матеріал: проектор; картки із зображенням тварин; літери; брами; мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського «Казочка про добро» ; інтерактивна гра «Добрі вчинки»; будівельний конструктор ; м’яка іграшка, сердечко на якому зображені фотографії тварин.

Роздатковий матеріал: долоньки, фломастери.

Словник: брами; безпритульні; беззахисні; доброта; гладенька; приємна; захистити; обігріти; полікувати; надати допомогу.

Попередня робота: читання та перегляд мультфільмів за оповіданнями В.Сухомлинського; бесіди; спостереження; заучування; художнє слово; Д/ігри; СРігри.

Індивідуальна робота: з розвитку зв’язного мовлення, виразного читання віршів.

                                                       Хід заняття.

(звучить пісня про тварин)

В. Діти, ви любите подорожувати? (так)

   Я вас запрошую до мандрівки у найцікавішу країну, але, щоб дізнатися як вона називається треба виконати завдання.

   По першим літерам слів прочитати назву цієї країни.

   Д- дятел

   О- олень

   Б- баран

   Р- рись

О- орел

   Т- тигр

   А- акула

В. Так діти країна називається «Доброта». А ви знаєте, що таке доброта?

Вірші

1 дитина

Що таке доброта? Доброта - це світання

Що несе в світ тепло і проміння ясне

Це і усмішка світла й привітне вітання

Щось приємне і гарне, та щире й земне.

2 дитина

Доброта- ніжний дотик і мамина ласка

Тепле слово підтримки в тривожні часи

Тихий спокій у домі і мудрість та казка

Друзів вірних твоїх чарівні голоси

3 дитина

Доброта- це душі благородні пориви

Допомога тоді, як надії нема

Коли можеш когось захистити від зливи

І зігріти, як холод і люта зима.

4 дитина

Доброта- це про їхніх турбота постійна

І бажання нести всім любов і тепло

Співчуття від душі і опора надійна

Щоб з тобою усім легко й просто було.

В. Тепер ми знаємо, що таке доброта і як називається країна. Тож вирушаємо у дорогу.

В. Подивіться, перед нами чарівні брами, щоб вони відкрилися треба пригадати добрі - ввічливі слова.

Д. «Будьте ласкаві», «Спасибі», «Доброго дня», «Дякую», «Заходьте будь ласка», «Пробачте», «Щасливої дороги», «Сідайте будь ласка», «Будьте здорові», «Добрий вечір».

В. Діти, а яка може бути доброта на дотик?

Д. М’яка , приємна, тепла, пухнаста, гладенька.

В. Давайте доторкнемось до чарівного сердечка і подаруємо свою доброту.(Звучить музика. Діти по черзі торкаються сердечка відкривається брама. Діти проходять і сідають.)

В. Зараз ми з вами переглянемо мультфільм за оповіданням В.Сухомлинського « Казочка про добро».

(Перегляд мультфільму «Казочка про добро». Питання по оповіданню).

В.1. Як називається мультфільм який ми з вами подивилися?

  1. Про який добрий вчинок ми дізналися із цього оповідання?
  2. 3. Як ви вважаєте , дівчата зробили добрий вчинок чи поганий?

В. Так, молодці діти. Я пропоную вам пограти у гру «Добрі вчинки».

(Інтерактивна гра «Добрі вчинки». На екрані проектора сонечко з’являються промінчики із зображенням добрих та поганих вчинків. Діти вибирають гарні вчинки, розказують про них і залишають промінчик).

В. Подивіться яке гарне і добре сонечко у нас вийшло.

А в народі про добро кажуть: (прислів’я)

- Добро робити ніколи не пізно

- Світ не без добрих людей

- Людина починається з добра

- Добре слово і кішці приємно

- Добре серце – як сонечко в небі.

В. Молодці діти, ви визначили добрі вчинки, пригадали вірші, прислів’я про доброту, подивились мультфільм.

Але в житті люди іноді забувають про добро, і тому ми на вулиці зустрічаємо багато безпритульних тварин. Вони голодні, поранені, беззахисні. Боляче таке бачити. Тварини живі істоти і треба до них ставитися із любов’ю. І завжди їм допомагати.

Давайте ми з вами зробимо добру справу, побудуємо великий будиночок для усіх безпритульних тварин.

(Колективна робота. «Будиночок для друзів» Конструювання.)

В. Який гарний і великий будиночок ми побудували, молодці.

   А як іще можна допомогти тваринам?

   Гра «Як допомогти тваринам».

(Діти по колу передають м’яку іграшку і по черзі кажуть як можна допомогти)

Д. Погодувати, обігріти, захистити, полікувати, дати водички…

В. Так, але все це треба робити разом із дорослими людьми.

А в кого з вас вдома є улюблена тваринка?

Як її звуть? (Відповіді дітей).

(Звучить весела музика, вбігає свинка Пепа).

П. Добрий день діти. Я дуже рада, що ви потрапили у країну доброти. Я переконалась, що всі добрі діти завжди прийдуть на допомогу тваринам , які потрапили у біду. Подивіться у мене є долоньки які ви залишили на брамі. За допомогою цих долоньок ми створимо «Символ доброти» (роздає долоньки).

Намалюйте на цих долоньках своє любляче серденько і протягніть руку допомоги тваринам які цього потребують.

(Пепа уходить).

(Звучить музика. Практична робота)

(Діти чіпляють свої долоньки на сердечко на якому зображені фотографії тварин).

В. Ось ми і створили «Символ доброти». Скажіть , яке головне слово нашій подорожі?

Д. Доброта

В. Діти, давайте ми з вами зробимо іще добрий вчинок. Виставимо в інтернеті наш «Символ доброти». Щоб усі люди планети Земля бачили та підтримували доброту.

Як сказав В.О.Сухомлинський

«Доброта- це краса людської душі» (Звучить пісня «Доброта»).

 

ВСТУП

   Одна з актуальних проблем, що стосуються споконвічних проблем людства,— виховання дітей. Сьогодні проблему виховання обговорюють батьки, педагоги, психологи, соціологи. Саме в сім’ї дитина отримує первинні навички сприйняття дійсності, привчається усвідомлювати себе повноправним представником суспільства. Роль сім’ї постає у поступовому введенні дитини в суспільство так, щоб вона розвивалася відповідно до природи, культури країни, де вона народилася.

   Державна політика в галузі освіти підкреслює провідну та важливу роль сім’ї у вихованні молодого покоління. Зокрема, у ст. 3 п. 2 Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено: «Держава надає всебічну допомогу сім’ї у розвитку виховання та навчання дитини; … піклується про збереження та зміцнення здоров’я, психологічний і фізичний розвиток дітей».

Слід зазначити, що у ст. 8 Закону України «Про дошкільну освіту», визначені певний обов’язок та роль сім’ї у дошкільній освіті.

  1. Сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
  2. Відвідування дитиною дошкільного навчального закладу не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
  3. Батьки або особи, які їх замінюють, відповідають перед суспільством, державою за розвиток, виховання та навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

   У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання…»

Актуальність: Родина – природний осередок найглибших людських почуттів: тут народжуються і поглиблюються любов до матері і батька, бабусі і дідуся, роду і народу, пошана до рідної мови, історії, культури. Основне завдання сім’ї як першого соціального інституту – навчити дитину жити у злагоді з довкіллям і згоді з собою, створити сприятливі умови для її особистісного становлення,вправляти в умінні розгортати конструктивну, творчу, гуманістично спрямовану життєдіяльність. Призначення батьків, як найближчих для зростаючої особистості людей, полягає не лише в тому, щоб виступати для неї постачальниками нової інформації, контролерами дій і вчинків, поціновувачами її життєвих здобутків, партнерами по спілкуванню, але й бути свого роду «амортизаторами», які пом’якшують життєві удари, нівелюють вплив стресогенних чинників, відновлюють рівновагу між зовнішніми подіями та їх переживанням дитиною, заспокоюють, розсіюють сумніви, знімають напруження, вчать спиратися на власні сили.Звичайно, кожна сім’я має свій досвід батьківства, в якому є як педагогічні здобутки батьків, так і прорахунки у виховних впливах на дитину. Можна назвати різні причини цих помилок, але, напевно, однією з найбільш поширених є слабка поінформованість батьків про сучасні підходи до виховання дитини в сім’ї, засади усвідомленого батьківства. Занурені у щоденні клопоти батьки не зав- жди усвідомлюють, що мають на сьогодні справу з «новою» дитиною, яку погано розуміють, по відношенню до якої використовують старі схеми, що нині вже не діють, орієнтуються на традиційний зміст, форми і методи виховання і навчання дошкільника. Ігнорування специфіки перехідної доби, потреб часу, змін освітніх пріоритетів може коштувати всім надто дорого.

     Сім’я і ДНЗ – два суспільні інститути, що знаходяться біля витоків нашого майбутнього. На жаль, їм не завжди вистачає такту, щоб почути і зрозуміти один одного.

     Непорозуміння між сім’єю і дошкільним навчальним закладом тягарем лягає на плечі дитини. Як змінити такий стан речей? Як зацікавити батьків роботою ДНЗ, допомогти зрозуміти важливість єдиних вимог сім’ї і дитячого садка?

     Відомо, що багато батьків цікавиться лише тим, як дитина їсть у дитячому закладі і чи добре її одягли, вважаючи, що дитячий садок – місце, де лише доглядають дітей, доки їх батьки знаходяться на роботі.

       Тому постає завдання зближення з батьками, пошуку шляхів взаєморозуміння, ознайомлення батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, а головне – ознайомлення з виховною метою, традиціями дитячого садка та групи.

Саме з метою формування педагогічної культури батьків, підвищення рівня їх поінформованості щодо новітніх підходів до розвитку дітей та формування в них навичок соціальної компетентності спрямовані дані методичні рекомендації.

Ефективна взаємодія ДНЗ та сім’ї

Циклическая диаграмма

Інноваційні форми взаємодії ДНЗ та сім’ї

 

     Практиками напрацьовано чимало новітніх форм роботи дошкільного закладу з родиною. З метою пропаганди інноваційних технологій, прогресивного педагогічного досвіду та психологічної грамотності у дитячо – батьківських взаєминах проводяться такі форми роботи:

- проектування або метод проектів (сімейні проекти);

- тренінгові та інтерактивні заняття з батьками про психічне, фізичне та

   психологічне здоров’я дітей;
-   участь батьків у конкурсах, виставках, святах; спільні розваги;
-   ділові ігри;
-   диспути;
- круглі столи;
-   лекції (групові та індивідуальні);
-   консультації – роздуми;
-   дискусії;
-   презентації творчих доробків;
-   анкетування батьків;
- розробка та презентація методичних порад;
- «телефон довіри».

      Значного поширення набувають творчі форми роботи з батьками, в яких беруть участь діти, інші педагоги і співробітники дошкільного закладу. Часто батькам цікаво не тільки спостерігати за дитиною під час її взаємодії з дорослими не в домашніх умовах, а й самим виступити в новій ролі (театралізованій виставі, спортивному змаганні, конкурсі).

    Усі форми роботи, що проводяться в дитячому садку повинні враховувати такі особливості батьків:

-  право на власну думку, точку зору, систему цінностей;

-  інформувати не лише про обов'язки батьків, але й про права, а ними вони можуть скористатись;

-  у готовності позитивно поставитись до проявів батьківської ініціативи і творчості та заохочувати їх;

-  вміти не лише повчати батьків, але і вчитися у них.

     Важливою складовою у системі роботи з батьками є педагогічний всеобуч. Методологічна основа всеобучу: народний педагогічний досвід та досягнення вітчизняної і зарубіжної наукової педагогіки з питань родинного виховання. Щоб педагогічний всеобуч був достатньо ефективним, він має бути диференційованим. Тобто, він повинен передбачати якісні відмінності та особливості різних груп сімей, які до них відносяться:

-  соціальні аспекти (особливості сімей за місцем проживання, соціального статусу сім’ї);

-  демографічний аспект (врахування віку, освіти батьків та дітей, структури сім’ї);

-  світоглядний (світоглядні позиції, стиль сімейних стосунків, ставлення до суспільства);

-  етнографічний (врахування рівня загальної педагогічної та професійної культури батьків, характер сімейних  традицій, культури домашнього побуту).

    Важливо навчати батьків правильної взаємодії з дітьми. Педагогізація родин відбувається через консультативно-рекомендаційну (батьківські збори, усні і письмові консультації, бесіди, практикуми, тренінги тощо), лекційно-просвітницьку (батьківські лекторії, всеобучі, конференції, педагогічні читання) діяльність, залучення батьків до освітнього процесу ("Дні відкритих дверей", участь у підготовці й проведенні свят, розваг, окремих занять, в оснащенні педагогічного процесу та упорядкуванні приміщень, території разом з дітьми і педагогами).

     Доцільно залучати до роботи не окремих, а всіх представників сім'ї, інших родичів, які мають стосунок до виховання дитини, а також налагодити дружні стосунки з іншими сім'ями, які небайдуже ставляться до розвитку і виховання своїх дітей. Актуалізації уваги батьків до проблем виховання дошкільників сприяють доручення їм виступити з конкретного питання на батьківських зборах; «домашні завдання» на спостережливість; участь батьків у роботі гуртків, проведенні ігор, занять, екскурсій з дітьми; допомога у проведенні рольових і ділових ігор.

     Щоб привабити батьків до життя дитячого садка, необхідно зроби­ти їх   союзниками, радниками, помічниками, друзями, а не просто спонсорами, критиками, спостерігачами, щоб педа­гогічне співробітництво батьків зі своєю дитиною і педагогами виглядало як діалог, діалог, який містить у собі:

* об'єднання виховних зусиль дитячого садка і сім'ї на користь дитині;

* уміння відстоювати свою точку зору та інтереси дитини;

* бачення індивідуальних особливостей своїх дітей та закономірностей

   психічного розвитку;

* подолання авторитаризму.

Взаємодія ДНЗ та сім’ї повинна проходити систематично та планомірно.

Перспективний план роботи з батьками

НАЗВА   ЗАХОДУ

ЦІЛЬ ПРОВЕДЕННЯ

ФОРМА РОБОТИ

«Розвиток дитини дошкільного віку»

Знайомство з вимогами «Базового компоненту дошкільної освіти»

Батьківські збори

«Познайомтесь ,це я!»

Показати дітей в різних режимних моментах

Колаж для батьків

«Образ моєї дитини»

допомогти батькам усвідомити різнома- нітність поглядів на дитину

Творча гра

«Який я батько»

З’ясувати особливості

Анкетування

«Дитина батьківських мрій»

сприйняття батьками дітей, виявити вплив батьків на формування дитини.

тренінг

«Роль тата у вихованні дитини»

З’ясування і аналіз ін- формації про те ,яку роль в житті дитини грає тато

Консультація

«Моя сім’я»

 

Виставка дитячих малюнків

«Тільки ти, єдиний тато»

Залучати тат до життя в дитячому садку

Свято

«Будуємо гармонійні стосунки з бабусями і дідусями»

Допомогти молодим батькам правильно спілкуватись з стар- шими членами сім’ї

Поради

«Клуб щасливих батьків»

Підготовка до свята бабусь; навчити бать- ків виготовляти разом з дітьми подарунки для бабусь

Практикум

«Моя бабуся –найкраща»

 

Фотовиставка

«Як багато бабусь є хороших»

Допомогти молодим батькам краще пізнати своїх батьків

Анкета для тат і мам

«Бабуся – берегиня роду»

Залучати бабусь до активної участі в житті дитячого садка та виховання онуків

Свято

     
 
 

Форми, методи та прийоми взаємодії з батьками

 

 

Результативні форми, методи та прийоми роботи з батьками

         
  clip_image002.gif   clip_image003.gif
 
    clip_image004.gif
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

ПЕДАГОГІЧНІ ПРОЕКТИ

«Сім’я – це джерело, водами якого

живиться повноводна річка нашої держави.

На моральному здоров’ї сім’ї будується педагогічна мудрість школи. Чудові діти

виростають у тих сім’ях, де батько і мати

по-справжньому люблять один одного і водночас люблять і поважають людей»

                                                                                     Василь Сухомлинський

 

Проект "Садок + родина - щаслива дитина"

 

Тривалість проекту: 1 рік

Актуальність:

     Проблема взаємодії дитячого саду з родиною завжди була актуальною і важкою. Актуальною, тому що участь батьків (законних представників, далі по тексту - батьків ) у житті своїх дітей допомагає їм побачити багато чого, а важкою, тому що всі батьки різні , до них , як і до дітей потрібен особливий підхід. 

     Організація взаємодії з сім'єю - робота , яка не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією , ініціативою і терпінням педагога , його вмінням стати професійним помічником у родині. 

    Як привабити батьків до життя дитячого садка, зроби­ти їх   союзниками, радниками, помічниками, друзями, а не просто спонсорами, критиками, спостерігачами, щоб педа­гогічне співробітництво батьків зі своєю дитиною і педагогами виглядало як діалог, діалог, який містить у собі:

  • об'єднання виховних зусиль дитячого садка і сім'ї на користь дитині;
  • уміння відстоювати свою точку зору та інтереси дитини;

бачення індивідуальних особливостей своїх дітей та закономірностей психічного розвитку;

  • подолання авторитаризму.

     Вихователь та батьки, об'єднанні у своїй діяльності, діють в інтересах дитини, створюють для неї належні умови. Від того, наскільки такі взаємовідносини будуть узгоджені, залежить успіх формування особистості в цілому. Саме взаємодія у педагогічному процесі сім'ї та дошкільного закладу здатна здійснювати особистісно-орієнтований підхід, формувати індивідуальність, активізувати творчий потенціал не лише дитини, але і педагогів, і батьків.

     Дошкільний навчальний заклад - помічник сім'ї у вихованні дітей.

     Щоб найкраще, найвідповідальніше підійти до виховання дитини, батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного і усвідомлення того, що таке партнерство матиме довготривалий вплив, на користь усіх.

Мета проекту: допомогти сучасній родині в морально-естетичному вихованні та навчанні повноцінної особистості дитини, як носія суспільної свідомості.

 

Завдання:

  • Створювати позитивну емоційну сферу спілкування між дітьми , батьками та педагогами.
  • Поповнювати, активізувати і збагачувати педагогічні знання та вміння батьків про виховання та навчання дітей загальнодоступними науковими відомостями.
  • Довести до відома батьків, що право й обов’зок виховання їхніх дітей належить їм самим.
  • Розвивати креативні здібності дітей і батьків у спільній діяльності.
  • Виховувати в батьків почуття впевненості у своїх силах і мудрості,узагальнювати досвід сімейного виховання.
  • Надавати можливість батькам і дітям проявити свої здібності і таланти через участь у заходах дошкільного закладу.
  • Сприяти підвищенню ролі сім'ї , її відповідальності у морально-естетичному вихованні підростаючого покоління.
  • Формувати соціально прийнятні норми спілкування дорослих і дітей.
  • Залучати батьків до педагогічної діяльності, зацікавити розвивальною спрямованістю навчально-виховного процесу.

Характеристика проекту:

*за домінуючою діяльністю: соціальний

*за тривалістю: довготривалий

*за кількістю учасників: колективний

База реалізації проекту: Дошкільний навчальний заклад «Пролісок»

                                             м. Обухів

Учасники проекту: діти, батьки, педагоги.

Очікуваний результат:

  • Об'єднати батьків, дітей, педагогів.
  • Підвищення престижності та значущості праці працівників  

         дошкільного навчального закладу;

  • Виявити форми сімейних відносин, мікроклімат у сім'ї.
  • Визначити педагогічні можливості батьків.
  • Навчитися та навчити основ спілкування.
  • Зростання культури батьківства в родинах.

Проект реалізується в чотири етапи:

І етап. Підготовчий

Мета: показати батькам можливості дошкільного навчального закладу щодо забезпечення повноцінного фізичного, психологічного та соціального розвитку малюків. Ознайомити батьків із додатковими послугами ДНЗ, залучення батьків до тісної співпраці із дошкільним закладом.

 

Форми взаємодії дитсадка і родини:

  1. Презентація закладу. Знайомство колективу з родинами вихованців, вивчення проблем у вихованні дитини.
  1. Діагностика родин дітей, що відвідують ДНЗ (анкети, опитування, бесіди, відвідування) за напрямками:

- склад родини, професія, освітній рівень;

- загальна сімейна атмосфера. Особливості взаємин між членами родини;

- що батьки, вважають важливим у вихованні;

- що є предметом основної турботи батьків: здоров'я, розумовий розвиток  дитини тощо;

- рівень психолого-педагогічних знань і практичних умінь;

- система виховних впливів;

- організація спільних форм діяльності в родині;

-   питання додаткового навчання дитини;

-   соціальне замовлення батьків (з урахуванням їхніх фінансових можливостей).

3.Планування роботи з родиною у річному плані:

  • спеціальні експозиції, спільні заняття, фотовиставки, виставки робіт, «Дні добрих справ», «Дні відкритих дверей»,інформаційні стенди, реклама;                                                                                      
  • організація спільних свят і заходів;
  1. II. Організаційний етап

Мета: провести моніторингові дослідження (сімейних стосунків, вплив на розвиток дитини через єдину роботу дитячого садка і сім’ї), взаємодії педагогів та батьків; налагодити співпрацю батьків та дитячого садка, розширити інформаційне поле батьків із питань виховання.

 

Форми взаємодії дитсадка і родини:

  1. Формування бази даних за результатами анкет, опитувань батьків.
  2. Створення умов для впровадження планів роботи з батьками.
  3. Формування установки на співробітництво ДНЗ й родини.

III. Практичний етап

Мета: створити ситуації взаємодії та співробітництва, надати батькам можливість виявити свої творчі здібності, залучати батьків до педагогічної діяльності, зацікавити у навчально-виховному процесі.

 

Форми взаємодії дитсадка і родини:

  1. Робота педагогів з формування у батьків спеціальних знань з педагогіки.

- спільні заняття, відкриті покази;

-   система консультацій;

-   домашні завдання;

-   батьківські збори.

  1. Спільна діяльність за схемою: педагог — дитина, дитина — батьки, батьки — педагог.

-  свята та розваги (календарні, спортивні, сімейні, традиційні).

- екскурсії, походи, цільові прогулянки.

-  участь у спільних проектах, конкурсах, виставках (музичних, літературних, образотворчих).

- суботники, акції.

- заходи щодо поліпшення матеріальної бази ДНЗ і груп.

  1. Етап оцінювання результатів

Мета: проведення аналізу ефективності спільної діяльності ДНЗ та сім’ї , узагальнення та поширення кращого досвіду сімейного виховання, сприяння згуртованості батьківського колективу.

 

Форми взаємодії дитсадка і родини:

  1. Анкетування, опитування батьків, педагогів.
  2. Узагальнення й поширення досвіду сімейного виховання (через засоби масової інформації, рекламні буклети, «круглий стіл»).
  3. Щорічне свято «У колі дружньої родини»
  4. Аналіз ефективності роботи з подальшою її корекцією.

 

Проект «Ти найкращий в світі тато»

Мета : Формувати готовність батьків до конструктивних партнерських стосунків із співробітниками дошкільного навчального закладу, усвідомлене ставлення до багатогранності своїх функцій в сім"ї.

1.Мотиваційно – інформаційний етап.

Мета : Викликати у татусів бажання приймати безпосередню участь у вихованні сина чи доньки . Дати батькам можливість спос- терігати та аналізувати поведінку дітей в дитячому садку. Вчити татусів спілкуватися з дітьми в різних видах діяльності.

1)Ознайомлення з метою проекту.

2) Анкетування «Який я батько»

3) Консультація « Роль тата у вихованні дитини»

2.Репродуктивний етап .

Мета: Дати батькам можливість застосувати знання набуті на інформаційному етапі.

1) Створення «Клубу батьків»

2) Аналіз анкет батьків .Бесіда за результатами анкетування (Чи змінились би сьогодні ваші відповіді на питання? Чому ?)

3) Тренінг для батьків «Образ дитини»

3.Етап узагальнення.

Мета : Узагальнити знання батьків про вікові особливості дітей .

1)Бесіда «Яким я знаю свого сина (доньку)?»

2)Нетрадиційне зібрання батьків « Бесіда за чашкою чаю»

  1. Творчий етап .

Мета: Реалізувати спільний задум Розвивати активність батьків.

1) Ігри дітей з татусями вдома . Фоторепортаж .

2) Оформленні альбому « Я і мій малюк».

  1. Підсумковий етап .

Мета :Дати оцінку роботі за період проекту .Вчити отримувати задоволення від результатів роботи.

1) Презентація робіт дітей «Тату ,ти себе впізнав ?»

2) Свято з участю татусів «Тільки ти ,єдиний тато…»

 

 

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Пролісок»

Конспект музичного заняття «Подарунки красуні Зими»

(старший дошкільний вік)

Музичний керівник Біркіна С. І.

- 2021 -

Мета:

  • Розвивати відчуття ритму, координацію рухів;
  • Вчити дітей розпізнавати музичні твори за регістрами: високий, середній низький;
  • Збагачувати емоційний досвід дітей новими музичними враженнями, викликати емоційний відгук на музичні твори;
  • Підтримувати позитивний настрій від спілкування та злагоджених рухів з однолітками;
  • Удосконалювати вокально-хорові навички, стимулювати розвиток мовлення при співі;
  • Продовжувати розвивати слухову увагу, відчуття темпу, ритму;
  • Розвивати творчу уяву;
  • Розвивати цілісно музичність дітей через об’єднання різних відчуттів: зорових, слухових, тактильних, рухових в процесі музикування;
  • Активізувати пасивних, сором’язливих дітей;
  • Виховувати позитивне ставлення до музики.

Обладнання: 

  • білі шарфи по два на дитину,
  • надувні кульки на кожну дитину,
  • кольорові стаканчики по два на дитину,
  • фіолетова тканина на кожну дитину,
  • мультимедійний екран,
  • ноутбук,
  • синтезатор.
  • магнітна дошка

Музичний матеріал:

  1. Мультимедійна вправа «Марш і регістри»( власна мультимедійна розробка)
  2. Музичне вітання «Добрий день»
  3. Антоніо Вівальді «Зима. Грудень. Сильний вітер»
  4. Розспівка «Мажорна кулька»
  5. Піня «Новий рік» А.Пряжніков , Л.Ратич (власна мультимедійна розробка)
  6. МДГ Відгадай звуки зими»
  7. Рухлива музична гра «У оленя є свій дім»
  8. Гра на ДМІ «Веселі стаканчики»
  9. Танець «До-ре-мі»
  10. Релаксаційна вправа з тканиною.

Організаційний момент:

Сім сніжинок-ноток із підказками.

 

Вид музичної їіяльності

Репертуар

Завдання

музичного виховання

Інноваційна технологія

1.Вправи

«Марш і регістри»

рухлива вправа

-          розрізняти звукові регістри: високий середній низький;

-          показувати зміну регістра відповідними рухами;

-          називати марш;

Використання ІКТ

Активна музикотерапія з використанням музично-ритмічних вправ.

2.Музичне вітання

-          підготовка голосових зв’язок до співу, розвиток звуковисотного і ритмічнго слуху

Валеологічні співаночки-привітання

3. Активне слухання музики

«Зима» А.Вівальді

-          заохотити дітей сприймати музику

-          розвивати пластичну творчість. координацію рухів. відчуття ритму.

-          познайомити із кращими музичними творами світової спадщини.

Ритмопластика

Використання ІКТ

4.Розспівки

«Мажорна кулька»

-          підготовка голосових зв’язок до співу

-          розвиток звуковисотного і ритмічний слуху

-          розвиток загальної моторики та орієнтування в просторі

Логоритміка

5.Спів

Пісня «Новий рік» А.Пряжніков , Л.Ратич

-          спростити процес           запам'ятовування,

-          розвинути асоціативне мислення і уяву, -

-          підвищити уважність. - збагачення словникового запасу та формування зв'язного мовлення.

-          розвивати ритмічний слух

Мнемотехніка

Ритмічна вправа

Використання ІКТ

6. МДГ

Відгадай звуки зими

-          збагачувати емоційний досвід дітей новими музичними враженнями

-          розвивати музичний слух

-           

Використання ІКТ

7. Музична гра

У оленя є свій дім

-          активізувати пасивних, сором’язливих дітей;

-          - розвивати відчуття ритму, координацію рухів

-           

Логоритміка

8. Гра на ДМІ

Веселі стаканчики

-          - розвивати цілісно музичність дітей через об’єднання різних відчуттів: зорових, слухових, тактильних, рухових в процесі музикування

-           

Метод Жака-Далькроза,

Техніка body percussion..

9.Танці

До-ре-мі

-          підтримувати позитивний настрій від спілкування та злагоджених рухів з однолітками

-          розвивати відчуття ритму, координацію рухів

-           

Комунікативний танок

Активна музикотерапія

10. Релаксація

Релаксаційна вправа з тканиною

-          виховувати позитивне ставлення до музики.

-          розвивати творчу уяву;

Кольоротерапія

Ритмопластика

Елементи музикотерапії

Музичне прощання

«До побачення»

-          підтримувати позитивний настрій від спілкування з музичним мистецтвом

 

Хід заняття

*Діти заходять до зали, виконують вправу*

  1. Вправа «Марш і регістри» - три різних марші в різних регістрах (мультимедійна вправа)

 

Музичний керівник:

Добрий день,діти! Сьогодні до нас на музичне заняття завітали гості. Давайте з ними привітаємось.

  1. Музичне привітання «Добрий день»

 

Музичний керівник:

            Діти, сьогодні я зайшла в музичну залу, і знайшла ось такі сніжинки. Хтось їх розкидав по всій залі. Одна була на комп’ютері, друга – на килимку, третя – на синтезаторі, а четверту знайшла аж на полиці шафи. Допоможіть порахувати, скільки ж їх? Що це може означати? Ці сніжинки щось мені нагадують, тільки не можу згадати що. (відповіді дітей) Так вони схожі на ноти. Давайте розмістимо їх по порядку і назвемо. (Діти виконують завдання).

Перша сніжинка – дає нам підказку, тут зображення балерини у сніжно білому вбранні. Що це може означати? Що ви пригадуєте, коли бачите цю картинку? (Відповіді дітей). – Як називається музичний твір? Хто композитор(? (відповіді дітей). І хоча в нас за вікном ще не випав сніг, але ми зараз з вами уявимо, що ми маленькі легкі сніжинки і під музику. Покажемо свій зимовий балет.

3.Активне слухання музики Вівальді «Зима. Грудень. Сильний вітер» - пластично-рухова імпровізація (з використанням мультимедіа)

           

Музичний керівник:

Друга сніжинка – повітряна кулька. Що хоче підказати нам сніжинка цим зображенням? (відповіді дітей) Молодці, правильно відгадали. А кульки допоможуть підготувати наші голоси до співу.

 

4.Вправа розспівка «Мажорна кулька»

 

Музичний керівник: наші голосочки розігрілися і можуть далі працювати. Давайте поглянемо на третю сніжинку. Цікаво, що там?

Третя сніжинка – тут малюнок з тигренятком і якісь цифри, що це може означати? (відповіді дітей).

  1. Спів Новорічний хоровод – мнемотехніка + ритмічна вправа

 

Музичний керівник: Чудово.

Четверта сніжинка – якась незрозуміла картинка, хвилі, рисочки, що це? Ви здогадалися? (відповіді дітей).

  1. МДГ «Відгадай звуки зими» (з використанням мультимедіа)

Музичний керівник:

Чудово справилися із завданням. То ж можемо подивитися п’яту сніжинку.

П’ята сніжинка – малюнок північного оленя, мабуть одного з помічників Санта Клауса, Що ви думаєте? Яке завдання пропонує нам сніжинка? (відповіді дітей).

7.Рухлива музична гра з прискоренням «У оленя є свій дім»

 

Музичний керівник:

Ми молодці, залишилося дві сніжинки.

Шоста сніжинка – хто це такий? (відповіді дітей). А яке завдання ми виконаємо ?

7.Гра на ДМІ «Веселі стаканчики»

 

Музичний керівник:

Сьома сніжинка – тут знайомі зображення «Діти танцюють» і зображення ноток.

  1. Танок «До-ре-мі» - комунікативний

 

Музичний керівник:

     Всі сніжинки розкрили нам свої таємниці, ми з вами виконали всі завдання. Ви втомилися? Треба відпочити, Діма, принеси, будь-ласка, коробку …Ой, а що це тут таке, тут мають бути білі шарфики…(в коробці конверт із зображенням зими, зимові наліпки, флешка з музикою і фіолетова тканина для танцю). Звідки це все взялося? (відповіді дітей). Давайте увімкнемо флешку, і послухаємо музику, фіолетова тканина допоможе заспокоїтися після заняття.

  1. Релаксаційна вправа з тканиною.

Музичний керівник:

Діти, вам сподобалося на занятті?(відповіді дітей)

 Що більше всього вам сподобалось?(відповіді дітей).

 От і настав нам час прощатись.

А як Зима з нами пожартувала? Підкинула сніжинки-загадки! А подарунки вам сподобалися? Ви зараз підете в групу, пообідаєте і відпочинете, а після сну, пригадайте і намалюйте те, що вам найбільше запам’яталося з подарунків Зими. Вдома розповісте батькам, і покажете малюнок. А наше заняття на цьому закінчилось і я кажу вам – до побачення.

Музичне прощання «До побачення».

* Діти в супроводі маршу виходять із зали.*

Intelekt 1          Мета:
   1. Розвиток мови та навчання грамоти:
- активізувати й уточнити словниковий запас дітей
- збагачувати його новими словами та новими прислів’ями
- закріпити букви українського алфавіту
- закріпити поняття «склад» та складання слів із складів
- формувати первинні навички читання

   2. Підготовка руки до письма:
- розвивати дрібні м’язи пальців та зап’ястя руки
- виконувати письмові вправи